خبرگزاری کار ایران

بازرس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان مسافربری:

رانندگان دلیل افزایش حوادثجاده‌ای را «لاستیک‌های چینی» می‌دانند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۵۸

چکیده: «در پی نوسانات اقتصادی، قیمت لاستیک در یک مدت کوتاه چندین برابر شد و رانندگان و شرکت های مسافربری در این شرایط ترجیح می‌دهند به جای استفاده از لاستیک های مرغوب از لاستیک های چینی استفاده کنند که پیامدش، افزایش آمار حوادثجاده‌ای در کشور است.»

بازرس کانون انجمن های صنفی رانندگان بخش مسافر کشور، آمار بالای حوادثجاده ای را بدلیل استفاده از لاستیک های چینی دانست.

«صادق متولی» در این باره به ایلنا گفت: در پی نوسانات اقتصادی، قیمت لاستیک در یک مدت کوتاه چندین برابر شد و رانندگان و شرکت های مسافربری در این شرایط ترجیح می‌دهند به جای استفاده از لاستیک های مرغوب از لاستیک های چینی استفاده کنند که پیامدش، افزایش آمار حوادثجاده‌ای در کشور است.

وی ادامه داد: افزایش سرسام آور هزینه‌های رانندگان با مزدی که بابت مسافربری دریافت می کنند همخوانی ندارد. برای نمونه، لاستیکی که تا سال گذشته با قیمت ۶۰۰ هزار تومان خریداری می شد در حال حاضر با هزینه حدود ۳ میلیون تومان به فروش می رسد.

به گفته متولی، این گرانی به رواج استفاده از لاستیک‌های بی‌کیفیت و ارزان قیمت چینی دامن زده است و از طرفی، هیچ نظارتی برای جلوگیری از واردات آنها صورت نمی‌گیرد.

این فعال صنفی در ادامه با انتقاد از خدماتی که تامین اجتماعی به بیمه شدگان ارائه می دهد افزود: حمایت بیمه ای تامین اجتماعی از رانندگان قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: بیمه تکمیلی بخش خصوصی که رانندگان بابتش ماهانه ۱۰ هزار تومان پرداخت می کنند خدمات خوبی ارائه می دهد و همه هزینه ها را تقبل می کند اما تامین اجتماعی که بابت سهم حق بیمه به صورت ماهانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان از رانندگان دریافت می کند خدمات ناچیزی به آنها ارائه می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز