یک فعال صنفی در سمنان انتقاد کرد:
بلاتکلیفی یک ماهه بازنشستگان با جابجایی شرکتهای بیمهگر
چکیده: «کانون عالی بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی پیش از خاتمه قرارداد و مخصوصا در هنگام عقد تفاهمنامه جدید باید از ایجاد این وقفه جلوگیری میکردند.»
رئیس کانون کارگران بازنشسته سمنان از اعتراض مستمری بگیران تامین اجتماعی در خصوص وقفه ایجاد شده در ارائه خدمات بیمه تکمیلی خبر داد.
«حبیب الله محقق» در تشریح جزئیات اعتراض بازنشستگان، به ایلنا گفت: کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی تفاهم نامهای را با شرکت بیمه دانا برای دریافت خدمات بیمه تکمیلی امضاء کردهاند. اما ارائه خدمات از سوی این شرکت بیمه گر جدید(دانا) قرار است با حداقل یک ماه فاصله با تاریخ خاتمه قرارداد قبلی برقرار شود.
این فعال صنفی فاصله یک ماهه تا برقراری قرارداد بیمه تکمیلی با شرکت بیمهگذار جدید را باعثسرگردانی بازنشستگانی دانست که از بدون آگاهی از این جابجاییها، از مدتها پیش برای استفاده از امکانات درمانی وقت گرفته بودند.
محقق با بیان اینکه صبح امروز جمعی از کارگران بازنشسته و از کار افتادهای با مراجعه به دفاتر کانون بازنشستگان در استان سمنان به این وضعیت اعتراض کردند، افزود: به گفته این بازنشستگان از اول ماه جاری(آبان ماه) بیمه تکمیلی آنان قطع شده است و آنان با وجود انجام برنامهریزی و دریافت وقت از بیمارستانها، اکنون نمیتوانند از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنند.
این فعال صنفی، با یادآوری شرایط سنی و سلامت بازنشستگانی که نیازمند استفاده از خدمات بیمه تکمیلی هستند، بیان کرد: کانون عالی بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی پیش از خاتمه قرارداد و مخصوصا در هنگام عقد تفاهمنامه جدید باید از ایجاد این وقفه جلوگیری میکردند.
محقق در خاتمه با انتقاد از کانون عالی بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی، گفت: طولانی شدن توافق و مذاکره در خصوص انتخاب شرکت بیمهگر، بهانه خوبی برای ایجاد فاصله و تاخیر در ارائه خدمات تکمیلی بیمهای بازنشستگان نیست و باید پیش بینیهای لازم در این خصوص صورت میگرفت.