خبرگزاری کار ایران

اهمیت بازی‌های رایانه‌ای در قرنطینه خانگی دانش‌‎آموزان

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۲۱۴

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تاکید کرد که با توجه به شیوع کرونا ضرورت تولید بازی‌های رایانه‌ای آموزشی و غیرآموزشی برای دانش‌آموزان بیش از هر زمانی دیگری احساس می‌شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: در راستای تحقق اهداف کلان وزارت آموزش‌وپرورش برای ظهور، بروز، آموزش و رشد استعدادهای آینده‌سازان ایران اسلامی و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و تخصص‌های سایر دستگاه‌ها مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای همکاری مشترک در راستای توسعه و حمایت از بازی‌ها و بازی‌سازان ایرانی و اشاعه فرهنگ ایرانی - اسلامی بین دانش‌آموزان برای ساماندهی فعالیت‌های فراغتی، فرهنگی و آموزشی نسل جوان منعقد شده است.

وی افزود: هدف از این تفاهم‌نامه آموزش مربیان در تمامی نقاط کشور، تدوین سرفصل‌های آموزشی مناسب، تولید بسته‌های آموزشی، تدوین استانداردهای جشنواره و باشگاه بازی‌سازان، ارائه برنامه، تشکیل و سازماندهی محتوای بازی‌های رایانه‌ای، صدور گواهی‌نامه پایان دوره، آموزش‌های بازی سازی در مدارس و کانون‌های فرهنگی تربیتی و کمک به استقرار باشگاه بازی‌سازان است که برای اجرایی و عملیاتی شدن تفاهم‌نامه کارگروه تفاهم‌نامه تشکیل و جلسات متعددی برگزار شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در شرایط کنونی کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا مدارس تعطیل شده است و دانش‌آموزان در قرنطینه خانگی به سر می‌برند بنابراین ضرورت آموزش و ارائه تولیدات مفید بیشتر هر زمانی احساس می‌شود.

وی ادامه داد: باید در زمینه بازی های رایانه‌ای با روحیه جهادی ورود پیدا کنیم و کار را با سرعت جلو ببریم و بازی های آموزشی و غیر آموزشی با استفاده از توان داخلی تولید و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

کاظمی اشاره کرد: در همین راستا راه‌اندازی باشگاه بازی‌سازان فردا در کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح شهر تهران برای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تقویت انجمن بازی‌های رایانه‌ای کانون‌های فرهنگی تربیتی و شناسایی دانش‌آموزان بازی ساز در مدارس از عمده اقدامات این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز