خبرگزاری کار ایران

علت وقوع حادثه پلاسکو از زبان نائب رئیس شورای شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۴۸۲

نائب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: تنها دلیل وقوع حوادث، عدم رعایت اصول ایمنی توسط شهروندان است.

مرتضی طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره حادثه پلاسکو  و عدم اجرای مصوبات شورای شهر توسط شهرداری، گفت: مشکل ما این است که بحث ایمنی را می‌خواهیم با رویکرد سلبی و دولت محور حل کنیم، در حالی که  به اعتقاد من ایمنی امری همگانی است و هر شهروندی در هر شرایطی باید اصول ایمنی را رعایت کند.

وی با طرح این سوال که سالانه چندین هزار کشته و چند صد هزار میلیارد هزینه مادی ناشی از خسارات مرتبط با حوادث پرداخت و  چندین خانواده متلاشی و بی‌سرپرست می‌شوند، اظهار کرد: این هزینه‌ها قابل برآورد نیست و تنها دلیل این حوادث عدم رعایت ایمنی توسط شهروندان است.

طلایی با تاکید براینکه ضروری است؛ اولویت کار دولت، مجلس، دست‌اندرکاران و رسانه‌ها آموزش و ارتقا سطح مسئولیت‌پذیری اجتماعی و رعایت اصول ایمنی باشد، خاطرنشان کرد: با برخوردهای تحکمی و سلبی تنها یک درصد از مساله رعایت اصول ایمنی حل می‌شود.

نائب رئیس شورای شهرتهران با یادآوری دوران فعالیت خود در حوزه پلیس، عنوان کرد: عده‌ای در آن زمان معتقد بودند؛ معضل مواد مخدر و اعتیاد باید توسط پلیس حل شود اما چه شد؟ 38 سال از انقلاب گذشته است و به نتیجه‌ای نرسیدیم، درحالی که اگر می‌پذیرفتیم پلیس یک بخش از کار است و اگر در هر موضوعی مردم را اصل قرار داده و اصل فرهنگ مسئولیت‌پذیری و رعابت اصول ایمنی و رعایت حقوق و تکالیف شهروندی را بپذیریم مسائل جامعه بهبود پیدا می‌کرد.

طلایی تصریح کرد: در این حادثه تعدادی جانفشانی کرده و به شهادت رسیدند و یک حس و فضایی به وجود آمد که چند روز دیگر تمام و به فراموشی سپرده می‌شود، اما از نظر من یکی از برکات خون شهدای آتش‌نشانان در این حادثه تلخ و غم‌انگیز آن بود که یک احساس ملی در جامعه ایجاد شد و یک ملت عزادار شدند و باید از این فرصت برای رسیدن به یک شهر ایمن و زندگی آرام از طریق فرهنگسازی و آموزش مسئولیت‌پذیری در مردم استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حادثه پلاسکو نباید دنبال آن باشیم که مقصر چه کسی است؛ در این حادثه همه مقصریم و همه برای درست شدن آن مسئولیم.

طلایی همچنین درباره این موضوع که آیا ساختمان شورای شهر از ایمنی کافی برخوردار است، گفت: من در این زمینه تخصص ندارم و در اصول ایمنی اظهارنظر نمی‌کنم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز