خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

توضیحات ناجا درباره جمع‌آوری بنرهای تبلیغاتی آیت الله هاشمی

سخنگوی نیروی انتظامی درباره جمع‌آوری بنرهای تبلیغاتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار منتظرالمهدی (سخنگوی نیروی انتظامی) در نشست خبری که صبح امروز (26 بهمن ماه) برگزار شد؛ ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و ایام الله دهه فجر اظهار کرد: در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۴ همکاران نیروی انتظامی با کمک دیگر سازمان‌های مرتبط، قبل و بعد از مراسم با اشراف کامل و حضور پیوسته و مستمر خود موجبات ایمنی این راهپیمایی را در سراسر کشور فراهم کردند و هیچ‌گونه کنش امنیتی در هیچ جای کشور نداشتیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در هفته آتی اظهار کرد: بیش از ۲۵۰ هزار نفر نیروی انتظامی مسئولیت اصلی نظم و امنیت انتخابات را برعهده دارند و پیش‌بینی ما از فضای انتخابات، فضایی امن و ایمن همراه با فعالیتی رقابت‌آمیز و با مشارکت حداکثری است.

سردار منتظرالمهدی افزود: نیروی انتظامی با پیش‌بینی مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات برای مقابله با هرگونه کنش احتمالی از آمادگی کافی برخوردار است.

وی همچنین درخصوص برخورد نیروی انتظامی با بنرهای تبلیغاتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: پلیس با تعدادی بنرهای مجهول‌المسئولیت که مشخص نبود، برای کجا و چه کسی هست؛ مواجه شد و چون رعایت الزامات در آن نشده بود با آن برخورد کرد و به قوه قضائیه ارجاع داد.

وی با اشاره به پیگیری تخلفات انتخاباتی ادامه داد: اگر تخلفی در این حوزه وجود داشته باشد چه در فضای واقعی و چه در فضای مجازی رصد می‌شود و نیروی انتظامی همه این تخلفات را به وزارت کشور اعلام خواهد کرد، اما در حال حاضر آمار دقیقی از این تخلفات در دست نیست.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به سازوکارهای متناسب با میتینگ‌های انتخاباتی تصریح کرد: اگر این نشست‌های انتخاباتی مجوز بگیرند؛ باید پلیس را مطلع کنند و پلیس هم نظم و امنیت را در این نشست‌ها برقرار خواهد کرد.

وی در خصوص آموزش نیروهای پلیس در زمان انتخابات اظهار کرد: قرارگاهی در این خصوص تشکیل شده است و تلاش می‌شود به بهترین نحو با افرادی که گاهاً خارج از روابط، فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند؛ برخورد شود.

 

 

کد خبر : ۳۴۷۲۹۰