خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

رشته‌های فنی و مهندسی و کشاورزی بازنگری شد

asdasd
کد خبر : ۳۴۶۹۲۶

وزیر علوم گفت: در حال حاضر رشته‌های فنی و مهندسی ۸۰ درصد، رشته‌های کشاورزی ۹۵ درصد و رشته‌های علوم پایه ۵۰ درصد بازنگری شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد فرهادی؛ وزیر علوم در مراسم تقدیر از نفرات بر‌تر آزمون سراسری ۱۳۹۴ و و المپیاد علمی دانشجویی کشور که امروز برگزار شد با اشاره به اینکه در برنامه آموزش عالی و علم و فناوری کشور طرح آمایش آموزش عالی را تقدیم شورای عالی انقلاب فرهنگی کردیم، اظهار داشت: پس از تصویب این طرح امیدواریم به سمت اجرا، منطقه‌بندی و همچنین تعیین دانشگاه‌های بر‌تر پیش برویم.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی علمی کشور و همچنین برقراری ارتباط علمی با دانشگاه‌های خارجی شروع شده است، گفت: در حال حاضر برگزاری دوره‌های مشترک، ایجاد مقاطع تحصیلی مشترک و تحقیقات مشترک با سایر دانشگاه‌ها دنبال می‌شود و در راستای طرح آمایش آموزش عالی، سامان‌دهی آموزش عالی نیز دنبال خواهد شد.

فرهادی به بازنگری رشته‌های دانشگاهی که از عمرشان گذشته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر رشته‌های فنی و مهندسی ۸۰ درصد، رشته‌های کشاورزی ۹۵ درصد و رشته‌های علوم پایه ۵۰ درصد بازنگری شده‌اند و با توجه به اینکه متاسفانه ظرفیت‌های زیادی در رشته‌های علوم پایه باقی مانده است، باید توجه بیشتری به آن داشته باشیم و نسبت به معرفی هر چه بهتر این رشته به دانشجویان اقدام کنیم و اگر صحبت از علوم جدید و میان رشته‌ای می‌شود باید نقش علوم پایه در آن‌ها دیده شود.

وزیر علوم با تاکید براینکه همه وجوه کار‌آفرینی به آموزش عالی باز نمی‌گردد، خاطرنشان کرد: حداکثر ۳۰ درصد کارآفرینی مربوط به آموزش عالی است. اگر به رشد اقتصادی ۸ درصدی برسیم این اطمینان می‌رود که میزان اشتغال در کشور بهتر شود.

فرهادی به سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: ما در این حوزه به جلو حرکت می‌کنیم و ۳۷ پارک علم و فناوری و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیانی داریم که این‌ها خودش اشتغال زایی می‌کند و نباید به این متکی باشیم که حتما باید کارمند بود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز