خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران اعلام کرد:

احتمال جابه‌جایی درختان در پروژه امتداد بزرگراه یادگار امام

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۲۳۴

معاون شهردار تهران گفت: ۴۰ درصد از پروژه امتداد بزرگراه یادگار امام (ره) در میدان جی قرار گرفته است و شاید ناچار شویم پس از تصویب در کمیسیون ماده ۷، برخی درختان را جابه‌جا کنیم و پس از جابه‌جایی این درختان و اجرای طرح، فضای سبز هفت هکتاری در میدان جی و میدان فتح ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایلنا، هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری در دویست و سی و دومین جلسه دوره شورای اسلامی شهر تهران درباره آخرین وضعیت اجرای پروژه امتداد بزرگراه یادگار امام (ره)، اظهار داشت: این طرح اثر فوق‌العاده‌ای بر ترافیک مناطق جنوبی و جنوب غربی پایتخت خواهد داشت. این طرح سخت و پیچیده و طاقت‌فرسا از ۱۰ سال پیش کلید خورد، اما متوقف شد. امیدواریم پس از ۱۰ سال مردم حلاوت اجرای این طرح را بچشند.

وی افزود: انرژی فوق‌العاده‌ای برای رفع معارضان و اجرای پروژه به‌کار گرفته شده است. این پروژه در بخش پادگان جی و اراضی مربوط به آموزش و پرورش رفع معارض شده و در اختیار ما قرار گرفته است و توافقات نهایی با وزارت دفاع و ارتش انجام شده و ۷۰ درصد اراضی به لحاظ امنیت اجرا در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

ایجاد فضای سبز ۷ هکتاری در میدان جی و میدان فتح

حق‌بین با بیان اینکه طرح‌های ترافیکی ویژه‌ای برای میدان جی پیش‌بینی شده است، یادآور شد: قرار بر این است انسداد میدان جی در شورای تامین مطرح شود و امیدواریم هفته آینده مجوز انسداد مسیر صادر شود؛ هرچند مشکلاتی برای تردد شهروندان ایجاد خواهد شد، اما درخواست داریم همکاری لازم صورت بگیرد و ما نیز سعی خواهیم کرد در سه شیفت، این بخش از پروژه را پیش ببریم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: ۴۰ درصد از پروژه امتداد بزرگراه یادگار امام (ره) در میدان جی قرار گرفته و شاید ناچار شویم پس از تصویب در کمیسیون ماده ۷، برخی درختان را جابه‌جا کنیم و پس از جابه‌جایی این درختان و اجرای طرح، فضای سبز هفت هکتاری در میدان جی و میدان فتح ایجاد خواهد شد، به نحوی که هرکسی با هواپیما وارد شهر شود، تقاطعی فوق.العاده را در این مسیر مشاهده خواهد کرد.

وی با بیان این که این پروژه در میدان فتح سه سطحی است، یادآور شد: یک تونل ۳۵۰ متری در پروژه پیش‌بینی شده است. برای این که بتوانیم از معارضان عبور کنیم، سعی خواهیم کرد شرایط را با تاسیسات موجود منطبق کنیم. یکی از پایه‌های تقاطع با تاسیسات مواجه شد که بارها طرح را مورد بررسی قرار دادیم تا مشکلی ایجاد نشود.

حمایت جدی شهرداری از پروژه امتداد. بزرگراه یادگار امام 

حق‌بین با اشاره به حمایت جدی شهرداری از پروژه امتداد بزرگراه یادگار امام در زمینه تامین منابع، گفت: ۲۱ هزار آرماتور‌، ۲ هزار و ۵۰۰ شمع در قالب ۷۵ کیلومتر شمع‌گذاری در طول اجرای پروژه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. تکنیک ساخت در دو دهانه پیش تنیده است و به همین جهت زمان بیشتری برای اجرا نیاز دارد.

وی همچنین تاکید کرد: پیش‌بینی ما این است که بخشی از این پروژه که ترافیک قابل توجهی از میدان فتح را برطرف می.کند، در ۶ ماه آینده تکمیل کنیم و به بهره‌برداری برسانیم. لذا پروژه به یکباره افتتاح نمی‌شود و به تدریج مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. اگر شورای تامین به انسداد میدان جی کمک نکند، کار ابتر خواهد شد و امیدواریم با مجوز شورای تامین و همکاری پلیس و اطلاع‌رسانی به شهروندان، پروژه اجرایی شود.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی عملیات اجرایی در حال انجام است؛ هرچند پیشرفت پروژه به دلیل وجود چند معارض بالا نیست، اما مبالغ برای رفع معارض در اختیار منطقه قرار گرفته است و پس از رفع معارضان، طرح پیش خواهد رفت. به یک ماه جهت رفع معارض و دو تا سه ماه رفع مشکلات تاسیسات نیاز داریم و پس از آن عملیات عمرانی اجرا خواهد شد و در نهایت تا پایان امسال به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز