خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان محیط‌زیست خبر داد:

استفاده از پهپاد برای پایش تالاب‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۳۸۱

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در تلاش هستیم از ظرفیت‌های پهپادی برای پایش تصویری عرصه‌های محیط‌زیست کشورمان بیشتر استفاده کنیم تا محیط‌بانان کمتر در عرصه حضور داشته باشند، در حال حاضر این کار برای تالاب‌ها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) مراسم رونمایی از ۲۵ خودروی عملیاتی جدید یگان حفاظت محیط‌زیست کشور با حضور علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر، فرمانده یگان‌های حفاظت فراجا و سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور در ستاد سازمان محیط‌زیست برگزار شد. 

علی سلاجقه در این مراسم گفت: محیط‌بانان را تجهیز می‌کنیم تا به جای این که در عرصه حفاظت از محیط‌زیست شهید یا مجروح شوند، اجازه فعالیت و نفس کشیدن به شکارچیان و دیگر متخلفان را ندهند. البته در مرحله اول تلاش ما بالا بردن فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست است و در این زمینه نیز آموزشکده محیط‌زیست را راه اندازی کرده‌ ایم و در آن محیط‌بانان درباره نحوه برخورد با متخلفان و شکارچیان آموزش می‌بینند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: اگر متخلفان وقتی هشدارهای لازم به آن‌ها داده می‌شود، به تذکرات محیط‌بانان توجه نکنند، آن زمان محیط‌بانان وارد عمل خواهند شد و سازمان حفاظت محیط‌زیست از توان قهریه استفاده خواهد کرد. در مرحله دوم نیز بحث سخت‌افزاری است، چون اعتقاد داریم اهمیت محیط‌زیست کشور و حفاظت از عرصه‌های طبیعی به حدی بالا است که در تلاش هستیم از به‌روزترین فناوری‌های روز دنیا استفاده کنیم.

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: خودرو یکی از ابزارهای اصلی محیط‌بانان است تا بتوانند در تعقیب و گریز متخلفان موفق شوند، از این رو تقویت زیرساخت خودرویی را در دستور برنامه داریم و سعی می‌کنیم در یک تا دو سال آینده تکمیل شود. همچنین تهیه تجهیزات انفرادی لازم و کافی برای محیط‌بانان هم در دستور کار سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار دارد. 

وی افزود: در تلاش هستیم از ظرفیت‌های پهپادی برای پایش تصویری عرصه‌های محیط‌زیست کشورمان بیشتر استفاده کنیم تا محیط‌بانان کمتر در عرصه حضور داشته باشند، در حال حاضر این کار برای تالاب‌ها آغاز شده است و سعی می‌کنیم در آینده برای پایش مناطق تحت حفاظت سازمان هم از این ظرفیت استفاده کنیم تا به محیط‌بانان خسارت کمتری وارد شود. 

سلاجقه در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه معیشت و مسکن محیط‌بانان اقدامات خوبی صورت گرفته است، به نحوی که چند استان در تامین مسکن محیط‌بانان موفق بودند و چند استان هم موفق نبودند که تذکر گرفتند تا هرچه زودتر اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز