خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت خاکریز آب:

تهران به احداث ۱۵۰ کیلومتر تونل جمع‌آوری آب‌های سطحی نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۱۰۲

مدیرعامل شرکت خاکریز آب گفت: در حال حاضر طول تونل‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در تهران بیش از ۵۰۰ کیلومتر است و پایتخت به احداث ۱۵۰ کیلومتر تونل دیگر نیاز دارد.

به گزارش ایلنا، حمید نجاری اصل، مدیرعامل شرکت خاکریز آب شهرداری تهران درباره مهم‌ترین ماموریت‌های این شرکت گفت: شرکت خاکریز آب در سه حوزه فعالیت دارد. حوزه و وظیفه اصلی ما احداث شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی است. در حال حاضر بیش از ۵۰۰ کیلومتر طول تونل‌های احداثی در تهران است و به ۱۵۰ کیلومتر دیگر نیاز داریم. در این بین حوزه اصلی فعالیت ما مربوط به غرب تهران و منطقه چیتگر است. 

وی با بیان این که وظیفه دوم شرکت خاکریز آب احیا و ساماندهی رودخانه‌هاست، خاطرنشان کرد: هفت رودخانه از پایتخت عبور می‌کند که نیاز به سازه‌هایی بابت ایمن‌سازی و عبوردهی آب دارد که در زمان سیلاب کمترین آسیب را ببینیم و تاب‌آوری تهران در زمان وقوع سیلاب افزایش پیدا کند. 

نجاری اصل ادامه داد: وظیفه سوم به نوعی در قالب همکاری شهردار‌ی‌های مناطق با شرکت خاکریز آب و مربوط به مرمت و نگهداشت کانال آب‌های سطحی است. کانال‌های موجود نیاز به نگهداشت دارند. نگهداری و حفاظت از همه این‌ها نیاز به همکاری متقابل دارد که در بخشی از موارد مانند سرخه‌حصار در قالب همکاری با مناطق وارد عمل شده‌ایم. 

مدیرعامل شرکت خاکریزآب در پاسخ به این سوال که بزرگترین چالش تهران در حوزه جمع‌آوری آب‌های سطحی چیست و مربوط به کدام محدوده است، اظهار داشت: بزرگترین چالشی که تهران در حوزه آب‌های سطحی دارد، مربوط به منطقه چیتگر است که در آن شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی تکمیل نشده است و نیاز به همت و اعتبار کافی برای احداث دارد. 

وی تاکید کرد: در حال حاضر تاسیس کانال‌های سطحی مانند سامانه‌های m۱ و m۲ در دست اجرا قرار گرفته است. در حوزه غرب تهران، جریان‌ها و شریان‌های فرعی تکمیل است، اما شبکه اصلی آن تکمیل نشده است. باید به این نکته توجه کرد که مناطق ۲۱ و ۲۲ در این زمینه از سرانه کمتری برخوردار هستند. طبق برنامه چهارساله شهرداری تهران، سالانه باید ۱۰ کیلومتر به مسیر کانال‌های پایتخت اضافه و یک کیلومتر مسیر رودخانه‌ها را احیا و ساماندهی کنیم. در بخش مرمت هم این ۵۳۰ کیلومتر فعلی نیاز به رسیدگی بیشتری دارند. 

نجاری اصل درباره پروژه‌های شاخص در دست اجرا گفت: در منطقه ۲۱ «پروژه مخصوص» را در دست اقدام داریم که مربوط به جمع‌آوری آب‌های سطحی بزرگراه شهید لشگری است. در ارتباط با ساماندهی رودخانه کن نیز پروژه سازه مستهلک‌کننده رودخانه کن پایین‌دست خط راه آهن تهران - تبریز را در دست داریم که در شرف بهره‌برداری است. در مرکز شهر «کانال قل قلی» در خیابان ستارخان را داریم که فعالیت در آن پیرامون مرمت ۱۶۰۰ متر مسیر است. 

مدیرعامل شرکت خاکریزآب گفت: در شرق تهران پروژه‌ای در آستانه افتتاح نداریم، اما احیا و ساماندهی کانال سرخه‌حصار در منطقه ۱۵ در سال جاری به سرانجام می‌رسد. 

براساس گزارش شهر، نجاری اصل در پایان بیان کرد: احداث سامانه m۱ را در منطقه چیتگر در غرب تهران در دست اقدام داریم که با قطر ۴ متر و با هزینه ۶۰۰ میلیارد تومان کار آن در حال انجام است. تا کنون ۴ کیلومتر و ۷۰۰ متر این پروژه انجام شده و یک کیلومتر دیگر باقی مانده است. این پروژه قابلیت این را دارد که تا چهار ماه دیگر تقدیم شهروندان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز