خبرگزاری کار ایران

بسته ماندگاری پرستاران در حال تدوین نهایی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۵۴۶

معاون پرستاری وزارت بهداشت از تدوین بسته ماندگاری پرستاران در پی دستور رییس جمهور در این خصوص خبر داد و گفت: گفت: این موضوع حاکی از عزم دولت برای ارتقای جایگاه پرستاران در نظام سلامت کشور و بهبود زندگی و معیشت این عزیزان است.

به گزارش ایلنا، عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، با شنیدن صحبت‌های مدیران پرستاری، بر تعهد دولت و وزارت بهداشت به حل مشکلات این قشر تأکید کرد و خواستار همدلی و همکاری برای عبور از چالش‌های موجود شد.

وی افزود: به منظور رفع چالش‌های پیش روی پرستاران، "بسته ماندگاری پرستاران" که شامل درخواست‌های رفاهی، معیشتی و تحصیلی این قشر فداکار است، نهایی شده و به زودی اجرایی خواهد شد.

عبادی ضمن اذعان به وجود مشکلاتی در نظام سلامت، به دلیل مختلف از جمله تحریم‌های ظالمانه، از تلاش‌های دولت برای رفع این موانع و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی خبر داد و با اشاره به هزینه‌های صرف شده برای آموزش نیروی انسانی، تأکید کرد که ثمره این هزینه‌ها باید رفاه، امنیت و سلامت جامعه باشد.

 معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه تعرفه گذاری خدمات پرستاری در ابتدای مسیر خود قرار دارد، از پویایی و قابلیت ارتقای این قانون خبر داد و به احصاء و رفع مشکلات اجرایی این قانون طی دو سال گذشته اشاره کرد و از آمادگی برای اصلاح و بهبود مستمر آن سخن گفت.

وی با تأکید بر لزوم پیگیری مطالبات از طریق مجاری قانونی و مدنی، از پرستاران خواست تا با ارائه نقدهای علمی و سازنده، به ارتقای فرآیندها و رفع چالش‌ها کمک کنند.

گفتنی است: در این نشست، مدیران پرستاری مراکز درمانی استان سمنان، مسائل و مشکلات خود را در حوزه‌های مختلف از جمله اضافه کار، مالیات، رفاهیات، کمبود نیرو، استخدام، تبدیل وضعیت، فوق العاده خاص و ترمیم حقوق مطرح کردند و خواستار رسیدگی به این موارد شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز