خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران:

به دنبال بورسی کردن دارایی‌های مختلف شهرداری هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۴۶۵

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: به دنبال بورسی کردن دارایی‌های مختلف شهرداری و سهیم کردن مردم در آن‌ها هستیم و امسال شاهد اتفاقات خوبی در خصوص بهره‌مندی بیش از پیش از ظرفیت‌های بورس خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، لطف‌الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران اظهار داشت: در مدیریت شهری قبلی، مجموعه شهر آفتاب به طور کامل تعطیل بود، ولی طی توافقی که با وزارت صمت انجام شد، مقرر شد که نمایشگاه‌های بزرگ بین‌المللی در مجموعه شهر آفتاب برگزار شود.

وی افزود: سال گذشته ۴۰ نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شد؛ علاوه بر این روند تأسیس مرکز تجارت جهانی در  نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب فراهم شده است، همچنین در گام بعدی ۶۰۰ هکتار به مساحت این مجموعه اضافه شد. افق ما در زمینه بسیار روشن است و گام به گام حرکت رو به جلو خواهیم داشت.

فروزنده با بیان این که در خصوص بورسی کردن شهروند گام‌هایی برداشته شده است، گفت: بورسی کردن مجموعه شهروند شرایط و الزاماتی دارد که در مسیر ایجاد زمینه برای این موضوع  هستیم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: نه‌تنها مجموعه شهروند، بلکه به دنبال بورسی کردن دارایی‌های مختلف شهرداری و سهیم کردن مردم در آنها هستیم. ضمن این که در حال حاضر نزدیک ۳۵۰۰ میلیارد تومان از خریدهای ما  از طریق بورس کالا انجام می‌شود.

وی با اشاره به ثبت نظر یک میلیون و ۳۰۰ نفر از شهروندان در طرح بزرگ «من شهردارم» با هدف مشارکت مردم در مدیریت شهری، عنوان کرد: این میزان از مشارکت مردم در طرح نشان از اعتماد مردم به مدیریت شهری است. هم‌اکنون ۸۵ در صد از پروژه‌های مربوط به سال گذشته طرح «من شهردارم» عملیاتی شده و ۱۵ درصد دیگر نیز در دست اقدام است.

براساس اعلام روابط‌عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، فروزنده خاطرنشان کرد: مردم باید نظر بدهند و پروژه‌های اولولیت دار را مشخص کنند، ضمن این که با استفاده از ابزارهای جدید مالی به دنبال افزایش مشارکت مردم در این بخش نیز هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز