خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش باران در نقاط مختلف ایران؛ از امروز تا سه‌شنبه

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۹۷۰

سازمان هواشناسی از بارش باران بهاری طی امروز تا روز سه‌شنبه در نقاط مختلف کشور با فعالیت سامانه‌های بارشی مختلف خبر داد.

به گزارش ایلنا، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که امروز (شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) در استان‌های اردبیل، نیمه شرقی و شمال آذربایجان شرقی، زنجان، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و همچنین در دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی و جنوبی و بعضی مناطق دیگر کشور شامل برخی نقاط استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی و شرق فارس، نیمه غربی یزد، غرب و نیمه جنوبی کرمان و شمال استان هرمزگان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. 

در حالی که بارش‌های امروز (شنبه) در ارتفاعات کرمان، شمال هرمزگان و شمال شرق فارس بارش شدت خواهد داشت، روز یکشنبه (۲ اریبهشت) در شمال شرق فارس، کرمان، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات یزد به‌تدریج در ساعات بعد ازظهر با نفوذ موج تراز میانی جو به غرب کشور، افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور روی می‌دهد. 

روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، در اغلب مناطق ایران به‌جز نوار شرقی، بارش باران و وزش باد شدید رخ می‌دهد. البته روز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) میزان بارش‌ها در شمال غرب و غرب کاهش می‌یابد و گستره بارندگی به بقیه مناطق کشور کشیده می‌شود. 

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، طی پنج روز آینده در مناطق مستعد رگبار تگرگ و در مناطقی که بارشی رخ نداده است، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست. 

گفتنی است، طی فردا و پس‌فردا (یکشنبه و دوشنبه ۲ و ۳ اردیبهشت) شهرکرد با کمینه دمای ۵ و ۲ درجه سانتی‌گراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۷ و ۳۳ دمای درجه سانتی‌گراد، خنک‌ترین و گرمترین مراکز استان‌ها خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز