خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره همکاری بنیاد شهید با پارک‌های علم و فناوری

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۹۵۵

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره همکاری مرکز دانش پژوهان بنیاد شهید با پارک‌های علم و فناوری توضیحاتی ارائه کرد.

«عادل مهری ورنیاب» مدیرکل دفتر دانش پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره مرکز دانش پژوهان گفت: در حال حاضر باتوجه به فعالیتی که از دهه ۷۰ بنیاد شهید و مرکز دانش پژوهان داشته است. ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر عضو مرکز دانش پژوهان هستند. براساس تعاریفی که بنیاد علمی نخبگان این افراد رتبه‌بندی می‌شوند و در واقع براساس همان شاخص‌هایی که بنیاد علمی نخبگان اعلام کرده است این افراد شناسایی می‌شوند البته شاخص‌هایی که ما در مرکز دانش پژوهان انتخاب کرده‌ایم سخت‌تر است از بنیاد علمی نخبگان است و هر کسی در فضای ما نخبه محسوب نمی‌شود. 

وی ادامه داد: از جمعیتی که ما داریم حدود ۹۰۰ نفر براساس سطوحی که ما مشخص کرده‌ایم نخبه محسوب می‌شوند و بیشتر افرادی که حضور دارند براساس فضایی که ما تعریف کرده‌ایم سرآمد هستند. اخیرا موثران اجتماعی را نیز در این زیرمجموعه قرار داده ایم. 

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره همکاری با پارک‌های علم و فناوری گفت: ما برای ساماندهی ظرفیت‌هایی که این اعضا دارند ۱۱ محور را مشخص کرده‌ایم و براساس آن رویدادهای استارتاپی منطقه‌ای و یا استانی برگزار کرده ایم. در حال حاضر با همین رویکرد و براساس همین ۱۱ محور اقدامات انجام می‌شود این ۱۱ محور نیز براساس نیازسنجی سازمانی و جامعه هدف مشخص شده است. 

مهری ورنیاب تصریح کرد: یکی از اقدامات ما این است که در برنامه‌های آینده‌مان با همکاری با پارک‌های علم و فناوری تعدادی از موضوعات مهمی که در پارک‌های علم و فناوری قابلیت اعتنا دارند را مورد توجه قرار داده و ۱۵ جشنواره کشوری را که در هر استانی ممکن است برگزار شود، اجرا کنیم و دیگر به برگزاری یک رویداد اکتفا نکنیم. 

وی با اشاره به تفاهم نامه مرکز دانش پژوهان با پارک‌های علم و فناوری گفت: براساس این تفاهم نامه فضاهایی از سوی پارک‌های علم و فناوری قرار می‌گیرد و چتر حمایتی خود را از این موضوعات دارند. از سوی دیگر ما در فضای استارتاپی نیز یک سری امکانات از سوی بنیاد شهید به این پارک‌ها اختصاص داده ایم. 

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما در سال جدید نیز توسعه مراکز رشد و نوآوری است. همچنین تلاش می‌کنیم سطح توانمندی این افراد را افزایش دهیم و همچنین با کمک پارک‌های علم و فناوری سطوح فناوری این‌ها را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز