خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی و افطاری مدارس غیردولتی و هیئت امنایی سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۵۵۹

رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی و افطاری همزمان مدارس غیر دولتی و هیئت امنایی سراسر کشور در ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ خبر داد. 

به گزارش ایلنا، احمد محمودزاده با اشاره به برگزاری بزرگترین افطاری و محفل انس با قرآن دانش آموزی کشور با محوریت مدارس غیر دولتی و هیئت امنایی گفت: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن، فرصت مناسبی است برای تبلیغ و ترویج ابعاد مختلف ظرفیت‌های قرآنی موجود در مدارس غیر دولتی و هیئت امنایی سراسر کشور تا همه دانش آموزان، فرهنگیان و والدین ضمن اطلاع از روند گسترش آموزه‌های قرآنی در کشور، اقدامات موثری را با هدف نشر و تبلیغ آموزه‌های این منشور نورانی انجام دهند. 

وی شکوفاسازی استعدادهای قرآنی و تشویق دانش آموزان برای گسترش فرهنگ تلاوت و قرائت قرآن کریم و تجلیل و تقدیر از نخبگان قرآنی دانش آموز مدارس غیر دولتی و هیئت امنایی سراسر کشور را از اهداف برگزاری این گردهمایی بزرگ دانست و افزود: رویداد بزرگ قرآنی آیه‌های زندگی همراه با سنت حسنه افطاری دانش آموزی برگزار خواهد شد. 

محمودزاده معرفی و شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قرآنی موجود در مدارس غیر دولتی و هیئت امنایی را از دیگر اهداف این طرح خواند و اظهار کرد: ارتقای دانش قرآنی و زمینه‌سازی برای تبلیغ و ترویج و انس هر چه بیشتر دانش آموزان با قرآن کریم از دیگر موضوعات مورد نظر در اجرای این گردهمایی بزرگ قرآنی است. 

معاون وزیر آموزش و پرورش ایجاد فضای قرآنی در سطح مدارس و جامعه با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام را بسیار با اهمیت و ضروری خواند و گفت: گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم قرآنی مورد نیاز امروز جامعه، باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و این گردهمایی بزرگ قرآنی در همین راستا برگزار خواهد شد. 

محمودزاده با تأکید بر اینکه سنت حسنه افطاری برای دانش آموزان روزه اولی و سایر دانش آموزان مکلف در این روز برگزار خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم دانش آموزان عزیز با حضور پرشور در این گردهمایی بزرگ قرآنی در سراسر کشور بار دیگر اتحاد و انسجام خود را نشان داده و پیام بزرگ‌شان که حفظ و نشر شعائر دینی و معنوی در سطح جامعه است را به سمع همگان برسانند. 

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، این گردهمایی بزرگ قرآنی در تاریخ نوزدهم فروردین ماه ۱۴۰۳ قبل از افطار بصورت همزمان در کلیه مدارس غیر دولتی و هیئت امنایی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز