خبرگزاری کار ایران

کاهش ۶ درصدی وقوع سرقت در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۱۷۳

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ پلیس توفیق‌های مطلوبی را در زمینه کاهش سرقت‌ها کسب کرد، گفت: وقوع سرقت در کشور روند نزولی و کاهشی یافته و از ۱۷ درصد افزایش ابتدای سال به ۶ درصد در پایان سال کاهش یافت.

به گزارش ایلنا از پلیس، سردار «محمد قنبری» اظهار گفت: سرعت عمل پلیس در حین وقوع سرقت، دستگیری مجرمان و کشفیات کاهش یافته و میزان کشفیات سرقت‌ها توسط پلیس در سطح کشور ۲۵ درصد و در ایلام ۶۹ درصد طی سال ۱۴۰۲ افزایش داشت. 

وی با بیان اینکه پلیس با تمام توان و با هدف کنترل وقوع سرقت‌ها به میدان آمده، افزود: اولویت پلیس جلوگیری از سرقت است تا مردم با خاطری آسوده و آرام به مسافرت‌های نوروزی خود بپردازند و در همه محورها نیروی گشت و کنترل پلیس فعال است. 

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: پلیس تحرک‌های مجرمان سابقه دار سرقت را رصد و کنترل می‌کند و فرصت ارتکاب جرم از بزهکاران کاهش پیدا کرده است. 

وی بیان کرد: افزایش کشفیات سرقت و دستگیری بزهکاران باعث کاهش بروز سرقت شده و فرصت ارتکاب جرم کاهش یافته است. 

این مقام انتظامی با بیان اینکه یکی از طرح‌های مهم پلیس، برای مجرمانی اعمال می‌شود که سرقت برای آن‌ها پیشه و حرفه محسوب می‌شود بیان کرد: مجرمان و بزهکارانی که چهار و یا بیش از چهار فقره سابقه کیفری داشته باشند به صورت هوشمند و الکترونیکی کنترل و در صورت ارتکاب مجدد جرم شناسایی و دستگیر می‌شوند و این طرح ابتدا در سه محدوده شامل استان های؛ فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، ویژه غرب استان تهران و استان البرز اجرایی شده و به زودی در کل کشور نیز به اجرا در خواهد آمد. 

سردار قنبری بیان کرد: تقویت گشت‌های پلیس آگاهی از دیگر اقدامات فراجا در زمینه مقابله با بزهکاری سرقت است تا در سال جاری عرصه به سارقان تنگ شود. 

وی در ادامه درخصوص وقوع سرقت در استان ایلام، گفت: وقوع سرقت در استان کاهش یافته و ایلام در تحقق و برنامه‌های مرکز برای کاهش سرقت و بزهکاری موفق عمل کرده است. 

رئیس پلیس آگاهی فراجا یادآور شد: در ایلام میزان سرقت‌ها کاهش چشمگیر و محسوس داشته و وقوع سرقت‌های مهم در استان نیز ۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز