خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

مشارکت ۱۸۵ هزار معلم در مراکز رأی‌ گیری

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۶۵۶

وزیر آموزش و پرورش گفت: در انتخابات پیش رو ۱۸۵ هزار معلم در مراکز رأی گیری مشارکت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین انعقاد تفاهم‌نامه تامین مسکن فرهنگیان عصر امروز هفتم اسفندماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

"رضامراد صحرایی" وزیر آموزش و پرورش در ابتدای این برنامه اظهار کرد: امروز یک نقطه عطف برای ماست؛ مدت زیادی برای تامین مسکن فرهنگیان گفت و گو شد و حالا این امر محقق شده است. تامین مسکن برای همه فضیلت و برای معلم فضیلت مضاعف است و نفع مستقیم آن به یکایک اعضای دانش آموزان ما خواهد رسید.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معلم خوب امروز گره‌گشای مشکلات است و اگر از حیث معیشت و شأن جایگاهش حفظ شود در سایر مراتب نیز ارتقا می یابد.

صحرایی افزود: کشورهایی که پیشرفت کردند با معلمان خود به چنین جایگاهی رسیدند. هیچ قله ای فتح کردنی نیست مگر با معلمان. معلم تضمین کننده آینده کشور است. هر تصویری از آینده ایران داریم باید به معلمان بسپاریم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: معلمان بیش از ۴۰ درصد نظام اداری و نیروی انسانی دولت هستند. در خصوص معلمان سه نکته مورد تاکید است؛ معیشت بی تردید وظیفه حاکمیت اعم از دولت و مجلس است؛ تا معلم با آسودگی زندگی نکند، ماموریت بزرگ خود را به ثمر نمی‌رساند. منزلت معلمان و حفظ شان و جایگاه معلم وظیفه رسانه‌های جمعی، جامعه، و خانواده هاست. جامعه ای که به معلم احترام می‌گذارد به خودش احترام می‌گذارد.

وزیر خاطرنشان کرد: مرجعیت معلم نکته سوم است. معلم اگر از دو حیث قبل تامین شود نقش مرجع پیدا می کند. معلمان ارزشمندترین گوهر وجودی خانواده‌ ها را در دست دارند و روزانه ۱۶ و نیم میلیون دانش آموز به معلمان سپرده می شوند پس در مورد کسی صحبت می کنیم که اینگونه به آن‌ها اعتماد داریم.

صحرایی ادامه داد: معلمان امانت مهم دیگری را هم از ابتدای انقلاب نگهداری کردند که انقلاب اسلامی است؛ در این انتخابات پیش رو نیز ۱۸۵ هزار معلم در مراکز رأی گیری مشارکت می کنند. مردم به معلمان برای انتخاب اصلح رجوع می کنند پس بی تردید از گروه های مرجع برای ساختن آینده هستند.

او گفت: تامین مسکن یعنی تامین آینده معلمان که آینده فرزندان ما را تامین می‌کنند. هر آرزویی که برای سال های آینده داریم روز جمعه در انتخابات رقم زده می شود. انتخابات دستاورد انقلاب و شهداست و در این روز می توانیم برای شکوفایی کشور نقش آفرینی کنیم حضور ما در این عرصه مهم توجه به آینده کشور است.

صحرایی تاکید کرد: هر کس به آینده کشور در سطح کلان و آینده فرزند خود در سطح خانواده توجه دارد با شرکت در انتخابات موجب تضمین ساخت آینده کشور می شود. با قانون های مصوب و حمایت دولت بن بست ساخت مسکن برای فرهنگیان برداشته شد. تعاونی هایی که مسکن برای فرهنگیان می ساختند امروز بهترین اماکن مسکونی هستند و موجب فرهنگسازی در مناطق شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز