خبرگزاری کار ایران

پلیس برای کسب‌وکارهای مجازی مانع‌زایی نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۹۷۶

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا با اشاره به اینکه پلیس برای کسب‌وکارهای مجازی مانع‌زایی نمی‌کند، گفت: صاحبان کسب‌وکارها نیز باید قوانین را رعایت کنند تا از حمایت پلیس بهره‌مند شوند.

به گزارش ایلنا، در دومین همایش کسب و کارهای مجازی که با حضور رئیس پلیس سایبری کشور، رئیس مرکز ملی فضای مجازی و جمعی از مدیران کسب و کارهای آنلاین در مرکز همایش‌های هتل ارم برگزار شد، سردار «علی نوروزی» رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا اظهار کرد: کسب و کارها را اماکن عمومی به بزرگی و وسعت ایران می‌دانیم، پلیس با درک شرایط، حمایت مجدانه و جدی را از کسب و کارهای مجازی دارد و اقدامات بسیاری برای پیشبرد کارها با اتحادیه کسب و کارها انجام داده است. 

وی افزود: بر اساس ماده ۴ بند ۱۴ از قانون نیروی انتظامی و مصوبات شورای امنیت، پلیس در نظارت بر محتوا و قانون صنفی انجام خدمت می‌کند و پلیس فتا و پلیس اماکن قصد مانع‌زایی ندارند، بلکه مانع‌زدایی و تسهیل‌گری از هدف‌های ما است، افزود: پلیس با درک شرایط، حمایت مجدانه و جدی را از کسب و کارهای مجازی دارد و اقدامات بسیاری برای پیشبرد کارها با اتحادیه کسب‌و کارها انجام داده است. 

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا ادامه داد: شکایت کاربران از حیث موضوعات اخلاقی، کالای قاچاق، کلاهبرداری در برخی از پلتفرم‌ها آمار بسیار بالایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

به گزارش پلیس، سردار نوروزی خطاب به صاحبان کسب و کارها عنوان کرد: قانون نظام صنفی و ضوابط و مقررات نظارت بر اماکن عمومی توسط کسب و کارها مطالعه شود، قانون نظام صنفی میگوید هر کس مجوز دارد، همه مسئولیت و عواقب کار به عهده آن است. 

وی با تاکید بر لزوم رعایت قانون نظام صنفی با اشاره به کلاهبرداری کوروش کمپانی گفت: پلیس بر نظارت عمومی اقدام می‌کند، در مورد تمام فروشگاه‌ها برای ایجاد امنیت شغلی خود و امنیت شهروندی باید استعلاماتی صورت گیرد و هنگامی که یک کسب‌وکار قصد شروع فعالیت دارد، پلیس در این مسئله دخیل و هنگام صدور مجوز پلیس در اطلاع نیست، اما اگر مشکلی رخ دهد پلیس مسئولیت دارد. 

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا با اشاره به اینکه چهار میلیون فروشگاه در فضای حقیقی در کشور داریم، تاکید کرد: پلیس وظایف نظام بخش خود را انجام می‌دهد و صاحبان کسب‌وکارها نیز باید قوانین را رعایت کنند تا از حمایت پلیس بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز