خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد:

نباید نسبت به انقلاب اسلامی کفران نعمت کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۴۵۱

دانشگاه آزاد امروز محبوب است اما در گذشته اقبال اجتماعی نداشت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در ۵ سال گذشته دانشگاه مسیر سختی را پشت سر گذاست و توانست از دانشگاهی که اقبال اجتماعی به آن منفی شده بود، تبدیل به دانشگاهی مورد اقبال و محبوب شود. مردم به شدت ما را رصد می کنند و دقیق می بینند و باهوش هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سی‌امین جلسه شورای معاونین و مدیران کل امور مجلس وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی صبح امروز ۱۴ بهمن ماه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد."محمدمهدی طهرانچی" رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این برنامه با بیان اینکه ایران یکی از حساس ترین نقاط کره خاکی است و بنیان انقلاب اسلامی در چنین جایی واقع شده و مردم‌داری دینی را مطرح کرد، گفت: امام خمینی عارف فیلسوفی بود که انقلابی برپا کرد و در نیم قرن گذشته شاهد اثرات آن در منطقه هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: زمانی که انقلاب اسلامی پایه گذاری و محقق شد، تفکر شرق و غرب وجود داشت و امام خبر از سقوط شرق و غرب داد و سقوط شرقی که امام در نظر داشت را دیدیم و حالا شاهد سقوط غرب سلطه‌گر هستیم.

طهرانچی افزود: ما از انقلاب به مردم بخصوص جوانان کم گفته‌ایم. دوران انقلاب اسلامی با دوران سرسپردگی به غرب قابل مقایسه نیست؛ این دوره آقایی و سروری کجا، آن دوران سرسپردگی کجا؟! پس از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ نظام آموزش عالی ما از نظام آموزش فرانسوی به آمریکایی تغییر کرد.

او با بیان اینکه یکی از نعمت های انقلاب، انتخابات مجلس است، گفت: ما نباید نسبت به انقلاب اسلامی کفران نعمت کنیم. ما در دانشگاه آزاد اسلامی به حوزه معاونت حقوقی و پارلمانی، معاونت پارلمانی و ارتباطات اجتماعی می‌گوییم چرا که معتقدیم در یک سو دولت و در یک سوی دیگر مردم قرار دارند و ارتباط بین مردم و دولت مهم است. مجلس یا پارلمان دو وجه دارد، یک وجه تقنین و بخش دیگر نمایندگی مردم در تعیین هیات دولت و نظارت بر آن است.

او گفت: صحنه ای که معاونت های پارلمانی باید رقم بزنند، جلوه سازی از کارآمدی است. بحث ما تبلیغ دولت نیست بلکه بحث بنیادی تر است. قبل از اینکه به مجلس جدید برسیم باید نحوه تعامل دولت و مجلس را جدید کنیم که بتوان روابط را بر اساس کارآمدی تنظیم کند.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: ما امروز نیازمند الگوی نوین ارتباطی برای دولت و مجلس هستیم و بازتعریف شیوه های جدید لازم است. اگر این اتفاق نیفتد اثرات مخربی دارد که امروز با آن مواجه هستیم.

طهرانچی بیان کرد: مردم از چگونگی ساخت مجلس اثرگذار سوال دارند و می خواهند بدانند چطور در ساخت مجلس کارآمد اثر دارند؟

او در ادامه در خصوص دانشگاه آزاد عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نهادی غیرخصوصی و غیردولتی است. در هیچ کشوری چنین مجموعه ای وجود ندارد که باری روی دوش دولت نگذاشته باشد و ۷ میلیون فارغ التحصیل خروجی آن باشد و هم اکنون نیز یک میلیون و ۳۶۰ هزار دانشجو داشته باشد و ۸۳۰ مدرسه هم دارد.

به گفته طهرانچی دانشگاه آزاد اسلامی در صندوق پژوهش ریاست جمهوری ۸۰۱ میلیارد سرمایه دارد. او تصریح کرد: ما بزرگترین کنشگر عرصه غیردولتی هستیم. در ۵ سال گذشته دانشگاه مسیر سختی را پشت سر گذاست و توانست از دانشگاهی که اقبال اجتماعی به آن منفی شده بود تبدیل به دانشگاهی مورد اقبال و محبوب شود. مردم به شدت ما را رصد می کنند و دقیق می بینند و باهوش هستند.

طهرانچی به سند تحول دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: این دانشگاه اکنون‌ چرخش های تحولی و سه محور راهبردی دارد که یکی از آن راهبردها سرآمدی و پاسخگویی است‌. البته که این تحولات باید مبتنی بر سند آمایش باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز