خبرگزاری کار ایران

نشست سامانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۱۵۹

​نشست کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به همت اداره کل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز چهارشنبه ۴ بهمن ماه در سالن فرهنگی شهید رسول‌زاده برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، حسن نیک پی، مدیر سامانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در این نشست ضمن تبریک اعیاد پربرکت ماه رجب و میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر، گفت: از بنیاد شهید و امور ایثارگران بابت ابتکار عملی که به خرج داده و دوره جدیدی در خصوص اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را شروع کرده، بسیار تشکر می‌کنم. 

وی در ادامه در خصوص مبانی و مفاهیم و همچنین نحوه اجرای قانون انتشار دسترسی آزاد به اطلاعات توضیحاتی ارائه داد و افزود: از سال ۹۶ که این سامانه راه‌اندازی شد، در بیشتر دستگاه‌ها به واسطه وظایفی که کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات دارد، حضور پیدا کرده که از وظایف این سامانه نیز ترویج، فرهنگ‌سازی و وحدت رویه است. 

نیک پی خاطرنشان کرد: ما در سطح شورای اداری و همچنین افرادی که مسئولیت دارند، از بالاترین مقام دستگاه برای اجرای قانون انتشار دسترسی آزاد به اطلاعات، جلسات مختلفی را برگزار کردیم و به صورت مستمر پی گیر مسائل دستگاه‌ها و عملکرد آن‌ها هستیم. هدف از برگزاری این جلسه آن است که نمایندگان بنیاد نیز در خصوص نحوه انتشار اطلاعات و مسائل پیرامونی آن آگاهی لازم را کسب کنند. 

وی در ادامه در رابطه با پیشینه تدوین تا تصویب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و مفهوم آن و نحوه کار با سامانه توضیحاتی ارائه داد و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد. 

همچنین سیده معصومه غفوری، معاون روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در ابتدای این نشست در خصوص لزوم برگزاری این جلسه و وضعیت بنیاد در این سامانه توضیحاتی ارائه داد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع و با نظر مدیریت سامانه مقرر شد دسترسی به این درگاه برای سازمان‌های تابعه و استان‌ها فعال شود و نمایندگان مجموعه‌ها بتوانند پاسخگوی درخواست‌های حوزه مربوطه از طریق تعامل با سایر حوزه‌های اداری باشند. 

وی گزارشی از وضعیت تعداد درخواست‌های ستاد، استان‌ها و سازمان‌های تابعه و میزان پاسخگویی آن‌ها ارائه داد و افزود: سازمان‌های تابعه و ادارات کل استانی موظف هستند طی ۱۰ روز به درخواست‌های مطرح شده براساس چارچوب‌های تعیین شده پاسخ دهند. 

در پایان این مراسم نیز نمایندگان سازمان تابعه، معاونت‌ها و ادارات کل ستادی و همچنین استان‌هایی که به صورت وبیناری در این نشست حضور داشتند به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پرداختند که توسط مدیر سامانه و معاون روابط عمومی به سوالات و ابهامات پاسخ داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز