خبرگزاری کار ایران

لزوم بازنگری و تدوین رشته‌های جدید و میان رشته‌ای در دانشگاه آزاد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۲۲۷

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم بازنگری و تدوین رشته‌های جدید و میان رشته‌ای در این دانشگاه تأکید کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: باید به نظام‌نامه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی توجه ویژه‌ای کنیم و با چالش‌هایی که در این مسیر قرار دارد به بهترین شکل برخورد کنیم، زیرا اگر قرار باشد رشته‌های خود را مورد بازنگری قرار داده و آنان را مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی قرار دهیم، باید نظام آموزشی ما نیز دچار تغییر و تحول شود و با بحث روز جامعه حرکت کند. 

وی با اشاره به تاکید سند تحول و تعالی دانشگاه به موضوع نیازهای روز جامعه افزود: در سند توسعه و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی نیز بر سه محور اصلی دانشگاه پرورشگر قوه عاقله، کارآمدی دوره‌های تحصیلی و همچنین پاسخگویی دانشگاه نسبت به موضوعات روز تاکید شده که این خود بیانگر اهمیت این موضوع و حساسیت مجموعه مدیریت دانشگاه در خصوص اقتضائات زمانی است. 

همایون تاکید کرد: در این راستا، واحدهای دانشگاهی باید یک نقشه شناختی داشته باشند تا در باب موضوعات دانشگاه به لحاظ آموزشی و همچنین بررسی چالش‌های روز و برنامه‌ریزی براساس آن نقشه برای آموزش دانشجویان تصمیم‌گیری و اقدام کنند. 

وی خاطرنشان کرد: شاید سرفصل‌های قدیم با تغییرات و تحولات سریع امروز منطبق نباشد، از این رو موظفیم که در دانشگاه‌ها با ایجاد اندیشکده‌ها و با کمک اعضای هیأت علمی در گروه‌های مختلف نسبت به تدوین رشته‌های میان رشته‌ای جدید اقدام کنیم. 

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: باید در دانشگاه‌ها از حافظه محوری به سمت یادگیری عمیق پیش برویم، از این رو نیاز است در دانشگاه‌ها با کمک اعضای هیأت علمی و همچنین رفع مشکلات و چالش‌ها بهترین روش‌ها را برنامه‌ریزی کنیم. 

همایون با اشاره به اینکه طراحی و راه‌اندازی دانشکده‌ها و دانشکدگان موضوعی به صورت هدفمند و متناسب با اهداف و نیازهای جامعه می‌تواند در برآوردن نیازهای جامعه موثر و تسریع‌گر باشد، تصریح کرد: دانشکده‌های موضوع محور، نوعی پاسخ به همین نیازهاست، چون دیگر نمی‌توان به صورت کلی و با تاکید بر حافظه و علوم حفظی پیش رفت. از این رو باید با تمرکز بر تخصصی و تجربی کردن مطالب و موضوعات، آن‌ها را به بهترین نحو انتقال داده و به کار بندیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز