خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول در شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

آسیب‌های اجتماعی طی چند ماه حل نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۰۴۰

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: آسیب‌های اجتماعی که طی چند دهه ایجاد شده و در تمام کشورهای دنیا نیز وجود دارد هرگز طی چند روز و چندماه حل نخواهد شد.

«احمد احمدی‌صدر» مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که انتصاب شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رییس‌جمهور در امور آسیب‌های اجتماعی تا چه میزان به همکاری دستگاه‌ها در زمینه تغییر قوانینِ چالش برانگیز از جمله مدت زمان نگهداری معتادان متجاهر در مراکز نگهداری کمک کرده است؟ گفت: قطعا یک سری چالش‌ها و موضوعاتی در قوانین وجود دارد که باید حل شود و مسئولان کمک می‌کنند که این اتفاق بیفتد. اما ما نباید میدان را رها کنیم و منتظر باشیم که قانون اصلاح شود و بعد از آن اقدامات‌مان را انجام دهیم این کار باعث می‌شود آسیب‌ها افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: این اقدامی که شهرداری تهران انجام داد و منجر شد به اینکه شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رییس‌جمهور منتصب شود، کمک می‌کند که در میدان دستگاه‌ها و نهادها با یک عزم بالاتری در کنار هم قرار بگیرند و کمک کنند که موضوع آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند. موضوع آسیب‌های اجتماعی که طی چند دهه ایجاد شده و در تمام کشورهای دنیا نیز وجود دارد هرگز با چند روز و چندماه حل نخواهد شد. با انتخاب آقای شهردار به عنوان نماینده ویژه رییس‌جمهور در این خصوص در کوتاه مدت نیز انشاءالله شاهد کاهش چشم‌گیر این آسیب‌ها خواهیم بود و در میان مدت و بلند مدت با این اختیاری که به آقای زاکانی و شهرداری تهران داده شده است امید داریم که انشاءالله کاهش جدی را شاهد باشیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره پویش آزادی مادران زندانی گفت: این پویش در مناطق ۲۲ گانه سراسر تهران راه‌اندازی شده است و در واقع با یک کار مشارکتی که هم مردم در آن شرکت داشته باشند و هم شهرداری یک بخشی را از این مبالغ متقبل شود تا ما بتوانیم آزادی مادران زندانی را هرچه بیشتر انجام دهیم.

آزادی ۳۰ نفر از زنان زندانی در پویش آزادی مادران زندانی

احمدی‌صدر خاطرنشان کرد: در گام اول در این پویش یک اتفاق خوب رخ داد و آن این بود که نزدیک به ۳۰ مادر و زن زندانی آزاد شدند. این افراد باید مبالغی را پرداخت کرده و به دلیل بدهی مالی گرفتار زندان شده بودند.

وی ادامه داد: در گام دوم امیدواریم این حرکت و پویش ادامه داشته باشد و بتوانیم آزادی تعداد بیشتری را فراهم کنیم تا انشاءالله به آغوش خانواده بازگردند. این پویش دائمی است و منحصر به یک زمان و تاریخ خاصی نیست مانند ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و در دستور کار دائمی ما در مناطق ۲۲گانه قرار دارد که با تمرکز بر مساجد، هیات‌های مذهبی، گروه‌ها و آحاد مردم این پویش جریان بیشتری پیدا می‌کند تا بتوانیم خدمت بهتری را ارائه کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: این پویش در دو گام ایجاد شده بود که گام اول از اردیبهشت شروع شده و تا اواسط مرداد ادامه داشت و گام دوم از مردادماه شروع شده و تاکنون ادامه داشته است که در این مدت در مجموع حدود ۳۰ نفر آزاد شده‌اند البته شرایط برای آزادی تعداد بیشتری از مادران و زنان فراهم شده است و متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز