خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای ایجاد واحد سلامت روان در واحدهای صنعتی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۹۲۲

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: واحدهای صنعتی که بخواهند درخصوص تامین سلامت روان جامعه کارگری، اقداماتی را انجام دهند، ما نیز آمادگی داریم تا در این مراکز، واحد سلامت روان یا واحد سلامت جامعه‌نگر را ایجاد و توسعه دهیم.

«حامد مصلحی» مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که گزارش‌هایی از خودکشی کارگران در محیط‌های کاری منتشر می‌شود به طور مثال ۶ کارگر طی دو سال در پتروشیمی چوار اقدام به خودکشی کرده‌اند، آیا وزارت بهداشت برنامه‌ای در همکاری با این صنایع یا کارخانه‌ها برای سلامت روان جامعه کارگری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این محیط‌های کاری دارد؟ گفت: وزارت بهداشت یک کار مشترک در خصوص ارزیابی و غربالگری سلامت روان در جامعه کارگری در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: اما مهمتر از این برنامه مشترک این است که با توجه به اینکه محیط‌های صنعتی و کارگری مسئولیت اجتماعی در منطقه‌ای که واقع شده‌اند را دارند،  آماد‌ه‌اند تا در این محیط‌های صنعتی برای تامین سلامت روان جامعه کارگری تحت پوشش خودشان اقداماتی را انجام دهند. به طور مثال در یک مجتمع پتروشیمی با ۷ هزار نفر جمعیت که البته به همراه خانواده‌هایشان جمعیت بیشتری را نیز شامل می‌شوند، اگر بخواهند خدمات تامین سلامت روان را ارائه دهند، ما نیز حاضریم همراهی کنیم و همچنین در هر یک از این مراکز که آمادگی دارند، می‌توانیم واحد سلامت روان اجتماعی یا واحد سلامت جامعه نگر را در آنجا توسعه دهیم.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت تصریح کرد: البته اگر وزارت کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت روان باهم همکاری داشته باشند، این امر حتما محقق خواهد شد.

مصلحی در پاسخ به این سوال که آیا در محیط‌های صنعتی اکنون واحد سلامت روان وجود دارد؟ گفت: به این معنی که در محیط‌های صنعتی باشد، خیر اما درخصوص ارزیابی کلی سلامت روان کار مشترکی است که در حال حاضر در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز