خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت:

ارزش‌آفرینی حضور در خیریه‌ها و امور داوطلبی باید در اولویت باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۲۱۰

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در نشست بررسی چالش‌های بیمارستان‌های خیریه کشور تاکید کرد: ارزش‌آفرینی حضور در خیریه‌ها و امور داوطلبی باید در اولویت باشد.

به گزارش ایلنا، نشست بررسی چالش‌های بیمارستان‌های خیریه کشور با حضور دکتر سید حمید جمال‌الدینی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت برگزار شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در این نشست با اشاره به پیوستن حوزه مشارکت‌های اجتماعی سلامت به این معاونت گفت: این تغییر ساختاری در راستای اهداف حوزه مشارکت‌های اجتماعی و انسجام‌بخشی حقوقی به رویه‌ها انجام شد.

جمال‌الدینی در ادامه با پرداختن به چالش‌ها و مسایل مبتلابه حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین، افزود: رسیدگی به مسایل خیرین، خیریه‌ها و تشکل‌های غیردولتی و حتی خصوصی و تسهیل و تسریع امور مربوطه از وظایف ماست و به جد پی‌گیر آن خواهیم بود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت ضمن قدردانی از حضور نمایندگان سازمان‌ها و معاونت‌های مرتبط، گفت: نمایندگان و مدیران برخی بیمارستان‌های خیریه در این‌جا گرد هم آمده‌اند تا با حضور نمایندگان سازمان‌های بیمه سلامت و امور مالیاتی و معاونت درمان وزارت بهداشت به چالش‌ها و مسایل مالیاتی، حقوقی، بیمه‌ای و مجوزهای درمانی ایشان رسیدگی و چاره‌سازی شود.

سپس مدیران و نمایندگان بیمارستان‌های خیریه حاضر در نشست، به بیان دیدگاه‌ها و چالش‌ها و مسایل خود پرداختند. 

شایان مستوفی، نماینده سازمان امور مالیاتی، نیز در این نشست ضمن استقبال از مشارکت مردم و خیرین در مسایل کشور گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خیریه می‌توانند از ظرفیت تهاتر بدهی مالیاتی خود با بدهی‌های دولتی و تامین اجتماعی به مراکز خود بهره ببرند‌.

در ادامه حسین رنجبران، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت، ضمن تقدیر از خیران و بیمارستان‌های خیریه کشور گفت: ما نهایت همراهی را با بیمارستان‌های خیریه کشور خواهیم داشت و نسبت به پرداخت تعهدات تا پایان آذر جاری در صورت ارسال اسناد اقدام خواهد شد.

معاون سازمان بیمه سلامت نیز با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار دادن افراد نیازمند در آغاز روند درمان افزود: ان‌شالله بتوانیم با کمک خیرین، دهک‌های بیش‌تری را تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهیم.

محمدمهدی فروزانفر، مشاور اجرایی معاونت درمان، گفت: مراکز و بیمارستان‌های خیریه بسیار مغتنم و ارزشمند هستند و بسیاری از این بیمارستان‌ها خدمات بسیار خوبی را ارایه می‌دهند و در اعتباربخشی رتبه عالی به دست آورده‌اند.

مشاور اجرایی معاونت درمان در ادامه با اشاره به مشکلات موجود، افزود: ذات خدمت درمان، ارزشمند است و سپاس‌گزار کادر درمان در همه سطوح آن هستیم.

مشاور اجرایی معاونت درمان با اشاره رویکرد سیستم باز در معاونت درمان، گفت: فضاها را برای ارایه خدمت گشوده‌ایم و امور را تسهیل کرده‌ایم و قطعا بر روی مسایل و چالش‌هایی که دوستان ارایه کردند، کار خواهیم کرد. 

گفتنی است در پایان این نشست که با حضور نمایندگان سازمان‌های بیمه سلامت و امور مالیاتی، معاونت درمان، اداره‌های مددکاری و صدور پروانه‌های مراکز درمانی و مدیران معاونت حقوقی و امور مجلس در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، دکتر جمال‌الدینی به جمع‌بندی نظرات حاضران پرداخت. 

تشکیل کارگروه‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف مورد نیاز مانند کارگروه‌های فقهی حقوقی خیرین، آموزش و پژوهش، اقتصاد درمان، بیمه و مالیات، تشکیل شورای عالی خیرین، انتقال و بسط الگوها و تجربه‌های موفق و ارزشمند، استفاده از ظرفیت خرید راهبردی خدمت توسط وزارت بهداشت و پیش‌بینی و خلق ارزش افزوده برای کار خیریه و داوطلبی در کشور از جمله موارد جمع‌بندی‌شده در پایان این نشست بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز