خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشگاه هواشناسی و فدراسیون کوهنوردی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۸۴۹

با هدف همکاری متقابل دو مجموعه در زمینه تخصصی هواشناسی کوهستان، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

به گزارش ایلنا، در راستای همکاری با جامعه ورزشی کشور، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران با حضور روسای دو مجموعه در محل این پژوهشگاه منعقد شد.

در این مراسم که با حضور مهدی رهنما، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم فتاحی، معاون پژوهشی و فناوری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و کارشناسان این فدراسیون برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری مشترکی در خصوص همکاری متقابل دو مجموعه در زمینه دسترسی مناسب و ارائه محصولات پیش‌بینی وضع هوا در مناطق کوهستانی کشور در راستای بهره‌برداری کاربران کوهستان از‌ جمله کوهنوردان و طبیعت‌‌گردان و همچنین پایش تغییر شرایط جوی در مناطق کوهستانی منعقد شد.

از اهداف اصلی انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری مشترک که مورد تاکید طرفین قرار گرفت، می‌توان به انجام  بهینه و امن فعالیت ‌های مرتبط با کوهستان و ارتقای دانش پیش‌بینی هواشناسی کوهستان در مناطق کوهستانی کشور اشاره کرد.

ارائه پیش‌بینی‌های تخصصی شرایط جوی مناطق کوهستانی به شکل عمومی و منسجم برای کوه‌های شاخص ایران، بررسی و امکان‌سنجی تولید سامانه‌های مرتبط با هواشناسی کوهستان به‌ویژه طراحی و تولید سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای هواشناسی کوهستان، پایش و پیش‌بینی شرایط جوی در مناطق کوهستانی ایران با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در فدراسیون را می‌توان به عنوان مواردی برشمرد که پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با امضای این تفاهم‌نامه متعهد به انجام آن شد.

براساس اعلام روابط‌عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، طبق این تفاهم‌نامه، فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران متعهد به فراهم کردن ایجاد بسترهای ارتباطی مورد نیاز برای اطلاع‌رسانی به‌موقع از هشدارهای پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و همکاری‌های علمی و اجرایی در خصوص تهیه نرم‌افزار پیش‌بینی نقطه‌ای هواشناسی کوهستان می‌شود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز