خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

دولت سیزدهم به سادگی از کنار مشکلات نمی‌گذرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۵۵۰

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر ۲۰ سال پیش درخت کاشته شده بود امروز به خاطر آلودگی هوا مدارس غیرحضوری نبود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «رضامراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش در مراسم نهالستان دبیرستان ماندگار البرز اظهار کرد: مقدمه قطعی ایران قوی، مدرسه قوی است؛ بذر فرهنگ، اقتصاد، اجتماع، محیط زیست قوی و هرچه وجهی از اقتدار است در مدرسه کاشته می‌شود.

او گفت: خواست همه کشورها و ما اتحاد، انسجام، همدلی، هماهنگی، همسویی، همسازی و باهم بودن است و مدرسه اصلی ترین جایی است که به این هدف دست می یابیم.

صحرایی ادامه داد: هر کسی ممکن است هر سلیقه ای داشته باشد، ولی مدرسه جایی است که همه با اعتقاد و اعتماد، فرزند خود را به آنجا می فرستند. برای همین هر مدرسه یک ایران کوچک است و سلیقه های مختلف در آن گرد هم می آیند و آینده بچه ها وجه مشترک همه ماست.

صحرایی تاکید کرد: رفتار خوب در سنین پایین بهتر آموخته می شود. اینکه به مدرسه آمده ایم و از اینحا دنبال سرسبزی ایران هستیم اقدامی امید آفرین است. اگر ۲۰ سال پیش درخت کاشته شده بود امروز پرغصه نبودم که به خاطر آلودگی هوا مدارس غیرحضوری است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: این سند هم اکنون حدودا ۱۲ ساله شده و در ۶ ساحت تربیت همه جانبه فرزندان ایران را برنامه ریزی کرده و هدف آن تربیت تمام عیار است و کاشت درخت اقدامی تحولی است و از ساحت اعتقادی کاشت درخت حسنه است، از منظر فرهنگی اجتماعی هم اثرات این چنینی دارد و در ساحت زیستی و بدنی نیز اینگونه است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در این سند ویژگی های مطلوب مدرسه ترسیم شده و می گوید مدرسه نقطه اتکای دولت و ملت در رشد و تعالی کشور است و کار امروز نیز در راستای همین امر است. محیط زیست خوب پیشرفت به همراه دارد.

صحرایی گفت: دولت سیزدهم دولت تعارف و سرسری از کنار مشکلات گذشتن نیست. چند دهه است که محیط زیست در تغییر جهانی به خطر افتاده است و باید به آن توجه کرد. بر این اساس چهار میلیارد درخت در این رخداد نشانه گذاری شده است. اگر کاری به فرهنگ ما تبدیل شود ماندگار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز