خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

طرح جامع شهر تهران باید تصحیح و تکمیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۷۴۸

شهردار پایتخت گفت: طرح جامع شهر تهران باید تصحیح و تکمیل شود؛ نزدیک دو دهه از تصویب این طرح گذشته است و باید بازنگری شود و هر پنج سال باید برداشتی از آن برای تدوین طرح تفصیلی شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی عصر امروز در آیین افتتاحیه گردهمایی «تهران آینده؛ یک شهر، یک برنامه» در جمع خبرنگاران گفت: ما به دوره‌ای رسیدیم که طرح جامع شهر تهران باید بازنگری شود.

وی افزود: نگاهی که در گذشته مقدمه تصویب چنین طرحی بوده است، امروز پس از دو دهه کامل‌تر و واقع‌بینانه‌تر شده و کل شهر را در یک پیکره واحد می‌بیند؛ لذا باید شهر مطلوب را ترسیم کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: باید بستر رشد مادی و معنوی مردم شکل بگیرد و خدمات به گونه‌ای باشد که شهروندان رضایتمندی از شرایط زیست در شهر داشته باشند؛ لذا ما چهار تحول را در برنامه چهارم در نظر گرفتیم که عناصر شهر در هر یک از تحولات مدنظر ماست.

زاکانی با بیان این که توزیع خدمات مناسب وجود ندارد، گفت: شهر ما مناسب‌سازی نشده است و از نظر معماری به گونه‌ای تنظیم نشده که خدمات را در تمام نقاط ببینیم. برای رفع مشکلات ترافیک، آلودگی هوا، توزیع خدمات مناسب و ایجاد هویت بصری برای شهر نیاز به بازنگری در طرح جامع داریم.

وی افزود: طرح جامع شهر تهران باید تصحیح و تکمیل شود؛ نزدیک دو دهه از تصویب این طرح گذشته است و باید بازنگری شود و هر پنج سال باید برداشتی از آن برای تدوین طرح تفصیلی شکل بگیرد.

زاکانی گفت: یک حرکت بسیار خوب در حال شکل گیری است و امیدواریم مقدمه طرح جامع و تفصیلی آینده باشد، بخصوص که اکنون موعد اصلاح طرح تفصیلی فرا رسیده است. 

وی با بیان این که تهران آینده نباید مشکلات امروز را داشته باشد، گفت: تهران آینده باید با آلودگی هوا، ترافیک و سستی زمین خداحافظی کند.

زاکانی همچنین با تاکید بر لزوم نوسازی بافت‌های فرسوده تهران گفت: با توجه به این که ۹۳۰ هزار قطعه در تهران وجود دارد و اگر عمر مفید یک ساختمان را ۳۰ سال در نظر بگیریم، باید میزان پروانه‌ای که در هر سال صادر می‌شود، دو تا سه درصد از ۹۳۰ هزار پارسل را نوسازی کند.

شهردار تهران ادامه داد: ما به شدت به دنبال ترسیم یک الگو هستیم تا طرح جامع مطلوبی را داشته باشیم و گوشه گوشه شهر را مبتنی بر طرح جامع تغییر دهیم. این اتفاق هم آرمان و آرزو و هم دست‌یافتنی است.

وی در پایان گفت: آنچه ما دنبال آن هستیم این است که شهر با مشارکت شهروندان ساخته شود و قدرالسهم هر بخش مشخص باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز