خبرگزاری کار ایران

زاکانی در جمع خبرنگاران:

چینی‌ها در تهران شهرک‌سازی نوین انجام خواهند داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۳۸۷

شهردار تهران با اشاره به دستاوردهای سفر خود به چین در حوزه مسکن، گفت: تفاهم ما این بود که طراحی از سوی شهرداری باشد و چینی‌ها به اقتضای طراحی ما، شهرک‌سازی نوین انجام خواهند داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: دو روز است که دنبال عملیاتی‌سازی دستاوردهای سفر به چین هستیم و در همین راستا روز یکشنبه در جلسه هیات دولت مساله لزوم پشتیبانی دولت را از رئیس بانک مرکزی، وزیر صمت و نفت دنبال کردیم و روز پنجشنبه نیز جلسه‌ای در این خصوص خواهیم داشت.

وی با بیان این که قرارداد ۷۹۱ دستگاه واگن مبتنی بر پشتیبانی دولت منعقد شد، اظهار داشت: پشتیبانی مالی ۲ هزار دستگاه اتوبوس، ۱۰ هزار دستگاه ون، ۱۰ هزار دستگاه تاکسی و ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت با طرف خارجی است و موضوع مورد بحث نوع این وسایل است و در همین راستا پنج شرکت بزرگ را مورد بازدید قرار دادیم و مقرر شد هیات چینی به تهران سفر کند.

زاکانی با بیان این که یک هزار دستگاه اتوبوس برقی و ۵۰۰ دستگاه مینی بوس از طریق قرارداد با شرکت‌های داخلی تامین می‌شود، گفت: منابع مالی تولیدکنندگان داخلی از سوی شهرداری تهران تامین شد. با یک شرکت ۴ هزار همت قرارداد منعقد کردیم، اما در این میان یکی از شرکت‌ها اعلام کرد سالانه می‌تواند دو اتوبوس برقی تولید کند که باید این توان افزایش یابد.

شهردار تهران همچنین با اشاره به دستاوردهای سفر خود به چین در حوزه مسکن، گفت: تفاهم ما این بود که طراحی از سوی شهرداری باشد و چینی‌ها به اقتضای طراحی ما، شهرک‌سازی نوین انجام خواهند داد. 

وی با بیان اینکه در بافت‌های فرسوده منطقه ۱۹ گودبرداری انجام و ساخت مسکن‌ها آغاز شده است، یادآور شد: برای ۲۰ هزار واحد مسکونی در راستای صنعتی‌سازی وارد تفاهم شده‌ایم و در صورت نهایی شدن قرارداد، این مسکن‌ها ساخته خواهد شد، اما در تفاهمات صورت‌گرفته در چین نیز مقرر شده است که چینی‌ها قیمت‌ها را اعلام کنند که تاکنون اعلام نکرده‌اند.

زاکانی با بیان این که تهاترها از طریق شرکت‌های داخلی انجام می‌شود و بستر تولید تکنولوژی و تامین منابع نیز از این طریق انجام خواهد شد، گفت: در دیگر بخش‌ها در ماه آینده تیمی از چین به تهران سفر خواهند کرد تا از این مسیر، گره از مشکل بزرگ پسماند تهران باز شود و ما به ازای پسماند موجود، بازچرخانی آب صورت بگیرد و همچنین ظرفیت فوق‌العاده بزرگ برای تولید انرژی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: بازدید تیم شهرداری تهران از کارخانه ساخت دستگاه‌های زباله‌سوز در چین نزدیک به ۱۰ ساعت زمان برد و ارزشی بزرگ برای تهران و سایر شهرهای کشور خواهد داشت.

شهردار تهران با اشاره به زمینه‌سازی در راستای هوشمندسازی، تصریح کرد: جهش تکنولوژی در چین در دهه‌های اخیر باعث می‌شود بتوانیم خدماتی پیشرفته به مردم تهران ارائه دهیم؛ برای مثال در مرکز کنترل پکن، ظرفیت ایستگاه‌ها و اتوبوس‌ها و میزان جمعیت خطوط مشخص بود.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، زاکانی در پایان درباره انتصاب مدیرعامل جدید سازمان زیباسازی شهر تهران و در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران با محوریت برکناری مدیرعامل قبلی این سازمان، گفت: هیچ‌گونه برکناری صورت نگرفته است و مدیرعامل سابق یا در شهرداری و یا در فضایی دیگر به کار گرفته خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز