خبرگزاری کار ایران

سردار رادان تاکید کرد:

حضور معتادان متجاهر در خیابان برای مردم آزاردهنده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۰۰۰

فرمانده فراجا گفت: باید در ازای هر واحدی که برای اسکان معتادان متجاهر ایجاد می‌کنیم، یک کارگاه تولیدی هم بسازیم. یعنی باید شرایطی را فراهم کنیم که فرد معتاد در این محل علاوه بر این که اعتیادش درمان شود، در واقع این فرد از مریضی نجات پیدا می‌کند، اما باید اشتغال هم یاد بگیرد، ماهر شود تا بعد از خروج از این مراکز بتواند در جامعه به عنوان یک کارگر ماهر زندگی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی امروز در افتتاحیه فاز جدید مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب سروش (مرکز ترک اعتیاد پلیس) در واکنش به فیلم منتشرشده از وضعیت خیابان مولوی و حضور پرتعداد معتادان متجاهر در پیاده‌روهای این خیابان گفت: همان‌طور که خبرنگاران این موضوع را پیگیری می‌کنند، از مردم نیز می‌خواهیم که عملکرد پلیس را هم در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر بررسی کنند.

وی افزود: اگر معتادان در جامعه حضور داشته باشند و در سطح خیابان مشاهده شوند، یعنی پلیس یک نمره منفی می‌گیرد و باید به‌ روزی برسیم که معتاد متجاهر در خیابان نبینیم. حضور معتادان متجاهر در خیابان برای مردم آزاردهنده است.

فرمانده کل انتظامی تصریح کرد: از سردار محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ قول گرفته‌ایم که تا پایان سال ۱۴۰۳ ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در مرکز ترک اعتیاد پلیس تهران به ۷ هزار نفر برسد و از اصحاب رسانه هم می‌خواهیم این موضوع را پیگیری کنند.

رادان متذکر شد: باید در ازای هر واحدی که برای اسکان معتادان متجاهر ایجاد می‌کنیم، یک کارگاه تولیدی هم بسازیم. یعنی باید شرایطی را فراهم کنیم که فرد معتاد در این محل علاوه بر این که اعتیادش درمان شود، در واقع این فرد از مریضی نجات پیدا می‌کند، اما باید اشتغال هم یاد بگیرد، ماهر شود تا بعد از خروج از این مراکز بتواند در جامعه به عنوان یک کارگر ماهر زندگی کند.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان این که به ازای کار کردن معتادان در مراکز ترک اعتیاد به آنها حقوق پرداخته می‌شود، گفت: اگر کسی با چنین شرایط خوبی از مراکز ترک اعتیاد ترخیص شود (ترک اعتیاد کامل و آموختن حرفه اشتغال)، اما بعد از ترخیص، مجددا به سراغ اعتیاد برود، پلیس دیگر مانند بار اول با او برخورد نمی‌کند و آنها هم نباید از پلیس اننتظار برخوردی مانند برخورد اول را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز