خبرگزاری کار ایران

هشدار زرد هواشناسی درباره بارش باران در ۲۹ استان کشور طی ۵ روز آینده

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۶۵۳

سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی، وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در ۲۹ استان کشور از امروز تا روز جمعه هشدار داد.

به گزارش ایلنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از تشدید فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در ۲۹ استان کشور طی ۵ روز آینده خبر داد. 

در متن هشدار زرد سازمان هواشناسی کشور آمده است: 

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما و احتمال بارش برف در ارتفاعات سبلان و رشته کوه البرز مرکزی

زمان و منطقه اثر:

دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲: گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی. 

سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲: مازندران، گلستان، خراسان شمالی، زنجان، همدان، مرکزی، شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس و غرب کرمان. 

چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲: جنوب و غرب اصفهان، نیمه شمالی فارس، غرب یزد، مرکز و غرب و جنوب کرمان، شرق هرمزگان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، لرستان، شمال شرق خوزستان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قزوین، مرکز و جنوب اردبیل، ارتفاعات و دامنه مازندران و شمال استان‌های البرز و تهران. 

پنج‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲: ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، شرق و شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی، نیمه غربی اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران. 

جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲: ایلام، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قم، اصفهان، بوشهر، فارس، یزد، غرب هرمزگان، دامنه و ارتفاعات مازندران، شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران و شمال آذربایجان غربی. 

اثر مخاطره: احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب در مناطق جنوبی کشور، وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال، احتمال تاخیر در پروازها و احتمال خسارت به محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی. 

توصیه: عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد و اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز