خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

تداوم فعالیت سامانه بارشی در ۵ استان شمالی/ هشدار زرد درباره احتمال آب‌گرفتگی معابر

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۳۸۵

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد از تداوم فعالیت سامانه بارشی به شکل رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های شمالی خبر داد و اعلام کرد که احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد.

به گزارش ایلنا، براساس اعلام هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی، امروز دوشنبه بارش‌ها در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران تداوم خواهد داشت.

سازمان هواشناسی در هشدار سطح زرد خود با اشاره به مخاطرات فعالیت سامانه بارشی اعلام کرده است که احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی تا زمان فعالیت سامانه بارشی وجود دارد. 

هواشناسی همچنین در زمان فعالیت این سامانه یعنی طی امروز و فردا نسبت به احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری به‌ویژه در عبور از گردنه‌های کوهستانی، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و انتقال به مکان‌های مسقف توصیه کرده است.

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز دوشنبه همچنین در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به علت وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در نواحی مستعد خیزش یا نفوذ گرد و خاک خواهیم داشت. براساس هشدار سازمان هواشناسی، در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک در نوار شرقی کشور، احتمال افزایش غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت‌وآمدهای شهری، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های موقت و بنرها و احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل وجود دارد. 

اجتناب از تردد غیرضروری در فضای باز به‌ویژه برای افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی از توصیه‌های سازمان هواشناسی در شرایط خیزش گرد و خاک است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز