خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان محیط‌زیست:

سیاست نمی‌تواند کشورها را در مسائل محیط‌زیستی از یکدیگر جدا کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۷۲۳

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: نه‌تنها سیاست نمی‌تواند کشورها را در مسائل محیط‌زیستی از یکدیگر جدا کند، بلکه محیط‌زیست می‌تواند ما را در یک اجماع قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی سلاجقه در سخنان پایانی خود در اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: با برگزاری اجلاس و برقراری روابط بین‌المللی می‌توانیم مشکلات و مسائل حوزه محیط‌زیست‌ را که منجر به بیماری‌های روحی و جسمی در مردم می‌شود، حل کنیم.

وی افزود: در پایان اجلاس بین‌المللی تهران در زمینه مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار از تمام وزرا، معاونین محترم، نمایندگان کشورها، سازمان‌های مردم‌نهاد، اساتید دانشگاه، دولت جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه، سازمان‌ ملل متحد و بخش‌های زیرمجموعه آن که در برگزاری این اجلاس مشارکت کرده یا در آن حضور یافتند، تشکر می‌کنم. 

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: خداوند را شاکرم که توانستیم با برگزاری اجلاس تهران، مسائل محیط‌زیستی را جدا از موضوعات سیاسی بررسی کنیم و به این نتیجه رسیدیم که نه‌تنها سیاست نمی‌تواند کشورها را در مسائل محیط‌زیستی از یکدیگر جدا کند، بلکه محیط‌زیست می‌تواند ما را در یک اجماع قرار دهد.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: این مشکل و هدف واحد برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و امیدواریم که خروجی این اجلاس به نتایج خوب، همکاری‌های مشترک و اقدامات اجرایی ختم شود و همچنین امیدواریم در یک بازه زمانی مشخص، تلاش‌های لازم برای تدوین و تصویب کنوانسیون بین‌المللی مقابله با گرد و غبار در سازمان ملل متحد انجام شود. 

سلاجقه اظهار داشت: ما می‌توانیم در همه ابعاد از جمله در حوزه محیط‌زیست با گفتمان‌سازی و ایجاد ادبیات مشترک، مشکلات را حل کنیم و خوشبختانه اجلاس تهران یکی از مصداق‌های واقعی این موضوع است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر نقش مهم زنان در جوامع بشری گفت: در کشور ما زنان، دختران و بانوان در تمام مسائل سیاسی، اجتماعی و فناوری نقش بزرگی ایفا می‌کنند. بنابراین پیشنهاد می‌دهیم که یک شبکه بین‌المللی در زمینه فعالیت بانوان در حوزه محیط‌زیست‌ شکل بگیرد.

وی در پایان تصریح کرد: زنان در مصرف بهینه انرژی، آلاینده‌ها، تفکیک زباله و آموزش نقش مهمی دارند و مطالبه داریم که در قالب یک شبکه بین‌المللی مسائل خود را مطرح کنند تا بانوان ایرانی بتوانند همچنان نقش خود را در حوزه محیط‌زیست به‌خوبی ایفا کنند.

گفتنی است، اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار در روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریور با حضور نمایندگان بیش از ۵۰ کشور و ۱۵ نهاد بین‌المللی به پیشنهاد سازمان ملل متحد و به میزبانی ایران، در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز