خبرگزاری کار ایران

در اجلاس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار مطرح شد:

ژاپن سالانه یک میلیارد دلار برای مقابله با گرد و غبار اختصاص می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۵۰۳

سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت ژاپن متعهد شده است سالانه یک میلیارد دلار برای مقابله با توفان‌های گرد و غبار اختصاص دهد که البته در سال‌های آینده این مبلغ را افزایش خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیکاوا کازو توشی در برگزاری اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار که در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، گفت: همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مقابله با توفان‌های گرد و غبار بسیار حائز اهمیت است و مشارکت فعال بسیاری از کشورها در این اجلاس هم موید همین مطلب است.

سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در سال جاری شاهد توفان‌های بی‌شماری در شرق دور بوده‌ایم و در ژاپن برنامه کنترل گرد و غبار از سال ۲۰۰۲ آغاز شده است و ما برنامه‌هایی با کشورهایی همچون چین، کره جنوبی و مغولستان داشته‌ایم. همچنین سه برنامه عمل با کره و چین امضا کرده‌ایم و در حال حاضر هم انجام برنامه‌های مشترک با کشورهایی از جمله ایران برایمان بسیار حائز اهمیت است.

کازو توشی با بیان این که از اقدامات ایران برای مقابله با توفان‌های گرد و غبار حمایت می‌کنیم، اظهار داشت: در سال ۲۰۱۴ نیز تفاهم‌نامه‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و دولت ژاپن در این زمینه منعقد شد و ما به دنبال برگزاری کارگاه‌ها و جلسات فنی مشترک بوده‌ایم.

سفیر ژاپن گفت: دولت ژاپن متعهد شده است سالانه یک میلیارد دلار برای مقابله با توفان‌های گرد و غبار اختصاص دهد که البته در سال‌های آینده این مبلغ را افزایش خواهیم داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعنامه پیشنهادی که در این اجلاس مطرح شده است، درباره اقدامات پیشگیرانه و همکاری‌های مشترک برای مقابله با توفان‌های گرد و غبار بسیار حائز اهمیت است و برگزاری چنین اجلاسی می‌تواند نتایج موثری را در جهت حفاظت از محیط‌زیست جهان به همراه داشته باشد.

گفتنی است، اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار در روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریور با حضور نمایندگان بیش از ۵۰ کشور و ۱۵ نهاد بین‌المللی به پیشنهاد سازمان ملل متحد و به میزبانی ایران، در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز