خبرگزاری کار ایران

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی:

«نوآوری» می‌تواند به حل مسائل اجتماعی کمک کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۳۴۱

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: نوآوری می‌تواند به حل مسائل اجتماعی وارد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری و آیین افتتاحیه نخستین دوره جایزه نوآوری اجتماعی با حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری صبح امروز یکم شهریور ماه برگزار شد.

«محمدصادق خیاطیان» رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بیان کرد: مفهوم دانش بنیان ابتدا بیشتر با این رویکرد مطرح شد که در مورد فناوری‌های سخت است و در مشاغل صنعتی و اقتصادی نقش آفرینی می‌کند. شرکت‌های دانش بنیان خوبی شکل گرفتند و رشد خوبی داشتیم و در بسیاری از مسائل سلامت و صنعت و… نقش آفرینی جدی دارند.

خیاطیان اضافه کرد: اما ما با یک سری مسائل اجتماعی مواجه هستیم که بر اساس دانش روز و تجربیات دنیا راه حل‌های نوآورانه می‌توانند داشته باشند یعنی نوآوری می‌تواند به حل مسائل اجتماعی وارد شود. دانش خوبی در این راستا در کشور ایجاد شده و افراد مهمی نیز در این بستر کار کرده‌اند و حالا فرصتی وجود دارد که نوآوری در مسائل اجتماعی امروز تبدیل به گفتمان می‌شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: ما می‌خواهیم بافرهنگ‌سازی و فرهنگ مشارکت نوآوری‌ها به حل مسائل اجتماعی و مشارکت‌های جمعی برسیم و امروز آن چنان که در دانش بنیان بالغ هستیم و در حوزه نهادی و تنظیم‌گری در مرحله اجرا قرار داریم، در زیست بوم نوآوری اجتماعی ابتدای راه هستیم و هنوز زیست بوم قابل توجهی شکل نگرفته، اما هدف‌گذاری شکل گرفته و نشان می‌دهد که باید در نوآوری اجتماعی به زیست بوم برسیم. فناوری‌ها در حل مسائل اجتماعی حتی بستر اقتصادی خوبی ایجاد کرده‌اند و از سمت دیگر مشکلات اجتماعی را حل کرده اند. مسائل اجتماعی را نباید صرفا هزینه بردار دانست بلکه نوآوری‌های اجتماعی قابلیت اقتصادی و درآمدزایی نیز دارند.

او ادامه داد: نهادهای مالی رکن مهمی در نوآوری اجتماعی هستند. حوزه نوآوری اجتماعی نهاد تخصصی مالی در صندوق نوآوری و شکوفایی دارد و اگر کسانی آمادگی فعالیت در این حیطه دارند با توجه به گستردگی این حوزه، می‌توانیم در تامین مالی و نهادسازی به آن‌ها کمک کنیم.

رییس شورای سیاستگذاری جایزه نوآوری اجتماعی عنوان کرد: در مقررات‌گذاری اگرچه مقررات خوبی داریم، اما کافی نیست و شاید لازم است آیین نامه و مقررات تازه‌ای تنطیم کنیم که به فعالین این حوزه در شناخت مسائل اجتماعی و ابزارهایی که لازم دارند کمک شود.

خیاطیان تاکید کرد: آرزو می‌کنم در زمینه آسیب‌های اجتماعی، سلامت، آموزش و سایر موضوعات اجتماعی در کشورمان دیگر مسائل و مشکلات وجود نداشته باشد. فرهنگ کشور ما به امر خیر و کمک‌رسانی آشنا و علاقه‌مند است و تجربیات طولانی داریم. مردم ایرانی نوع دوست هستند و اگر زمینه مشارکت مردم در حل مسائل اجتماعی فراهم شود، می‌توانیم شاهد روزی باشیم که آسیب اجتماعی در کشور وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز