خبرگزاری کار ایران

استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی در انتخابات

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۱۱۱

معاون وزیر کشور با بیان اینکه از جمله صحنه‌هایی که مردم باید حضور داشته باشند حضور در انتخابات و مشارکت در سرنوشت خودشان است، گفت: وزارت کشور آحاد جامعه را تشویق می‌کند تا در انتخابات نقش داشته و حضور داشته باشند و نباید این وظیفه انقلابی و ملی ملت را در تابع سیاسی خلاصه کرد و بر همین اساس همگی باید در انتخابات شرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد عباسی، رئیس شورای اجتماعی کشور و معاون وزیر کشور در نشست خبری امروز خود با اشاره به روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی گفت: اعتماد ملی یکی از مولفه های مشارکت است و خوشبختانه شاخص عظیم ملت عزیز ایران بعد از انقلاب اسلامی جریان مشارکت آنها بوده است.

وی ادامه داد: اعتماد سازی بصیرانه دلیل مشارکت مردم است و افتخار می‌کنیم که ملت پشتوانه نظام هستند و جا دارد در تقویت این مشارکت تلاش کنیم.

عباسی با اشاره به برنامه‌های روز تشکل‌ها گفت: همکاران ما در معاونت مشارکت‌های اجتماعی سازمان اجتماعی کشور همایشی را در آن روز برگزار کرده که علاوه بر حضور گسترده تشکل‌های ملی، استانی و شبکه تشکل‌ها نمایشگاه تشکل‌ها نیز برگزار می‌شود و همچنین چندین پنل تخصصی برای روز تشکل‌ها ایجاد شده است.

رئیس شورای اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ هزار تشکیلات در کشور شکل گرفته است که ۱۰ هزار مورد از این تشکل ها توسط وزارت کشور مجوز خود را دریافت کرده و از این تعداد هزار تشکل ملی هستند.

عباسی با اشاره به برنامه روز ملی تشکلها گفت: رویداد ملی حضور یکی از مهمترین برنامه‌های روز تشکل‌ها است اکنون در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم و باید ساختارهای کشور جهت حمایت از انتخابات به کار گرفته شود و بر همین اساس مشارکت شهروندان در انتخابات اکنون پر رنگ است.

عباسی در پاسخ به سوال ایلنا درباره طرح تشکل‌های مردمی گفت: نمایندگان محترم با بررسی که انجام دادند آیین نامه و قوانین تشکل ها نیاز به اصلاح دارد این طرح در کمیسیو نهای مجلس مورد بررسی قرار گرفته و اگر این لایحه در مجلس به پایان برسد کمک کننده خواهد بود.

رئیس شورای اجتماعی کشور تصریح کرد: تمامی آحاد جامعه برای تقویت تشکل‌های مردمی باید کمک کنند و باید زمینه‌های توسعه و مشارکت مردم محقق شود و سایر مسئولان و سایر روسای دستگاههای دیگر علاقه مند هستند تا کمک کنند تا زمینه توسعه و مشارکت حضور مردم در تشکل‌ها افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی کمک کننده است گفت: از جمله صحنه هایی که مردم باید حضور داشته باشند حضور در انتخابات و مشارکت در سرنوشت خودشان است. وزارت کشور آحاد جامعه را تشویق می‌کند تا در انتخابات نقش داشته و حضور داشته باشند و نباید این وظیفه انقلابی و ملی ملت را در تابع سیاسی خلاصه کرد و بر همین اساس همگی باید در انتخابات شرکت کنیم.

عباسی در پاسخ به این سوال که فعالیت سمن ها انتخاباتی خواهد شد و می توانند به نفع کاندیداهایی تبلیغ کنند، تصریح کرد: سمنها با توجه به این که فعالیت های عام المنفعه دارند فعالیت انتخاباتی نخواهند داشت چون براساس اساسنامه شان اجازه کار سیاسی ندارند اگر بخواهند کار سیاسی انجام دهند باید در کمیسیون ماده احزاب بررسی شوند.

وی ادامه داد: حضور شهروندان و مشارکت آنها در تمامی موارد جزو افتخارات ما است اما برای فعالیت در هر حوزه‌ای خوب است که رسمیت وجود داشته باشد و افراد باید در حوزه سیاسی فعالیت رسمی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز