خبرگزاری کار ایران

با تصمیم کمیسیون ایمنی راه‌های کشور صورت گرفت؛

کاهش مشروط سرعت خودروهای عبوری در کریدور عبور یوزپلنگ ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۶۲۷

پس از مدت‌ها رایزنی و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی، سرانجام با تصمیم کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مقرر شد جهت محافظت از افراد باقیمانده یوزپلنگ آسیایی، سرعت خودروهای عبوری در محور میامی - عباس‌آباد که اصلی‌ترین کریدور عبور یوز محسوب می‌شود، به مدت یک سال کاهش یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، در آخرین نشست کمیسیون بین سازمانی که روز شنبه ۷ مردادماه ۱۴۰۲ با حضور دستگاه‌های عضو و  سازمان حفاظت محیط‌زیست به عنوان میهمان برگزار شد، پیشنهاد سازمان حفاظت محیط‌زیست جهت کاهش سرعت خودروهای عبوری در بخشی از مسیر میامی تا سبزوار تا سطح ۸۰ کیلومتر بر ساعت بررسی و موافقان و مخالفان درباره آن صحبت کردند.

سرانجام مقرر شد، سرعت خودروها در این مسیر برای مدت یک‌ سال از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت تا سطح ۹۰ کیلومتر بر ساعت (با رعایت حد جریمه ۹۰ کیلومتر) کاهش باید. این کاهش سرعت با ارزیابی اثرات بر تلفات جاده‌ای یوزپلنگ آسیایی و تصادفات خودروها قابل ارزیابی و تمدید خواهد بود.

همچنین سازمان حفاظت محیط‌زیست پیشنهاد کرد که در مقابل کاهش سرعت در سراسر مسیر پرخطر، این محدودیت از مناطقی که با اجرای عملیات فنس‌کشی در یک سال آینده ایمن خواهد شد، برداشته شود.

اگرچه پیشنهاد سازمان حفاظت محیط‌زیست با وجود همراهی خوب بخش‌هایی از وزارت راه و شهرسازی، عینا مورد تأیید کمیسیون قرار نگرفت، لیکن این نخستین بار است که با تلاش سازمان حفاظت‌ محیط‌زیست و همراهی وزارتخانه مذکور، این تصمیم برای حفاظت از یکی از ارزشمندترین گونه‌های حیات‌وحش کشور گرفته می‌شود و می‌تواند سرآغاز همراهی موثرتر بین دستگاهی برای حفاظت از این گونه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز