خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد:

دنیای تک قطبی علم در حال فروریزی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۷۷۷

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در اسناد کشورهای پیشرو چون آمریکا نوشتند، دنیای تک قطبی علم در حال فروریزی است و آسیا برخاسته و به جوهره علم دست یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "محمدمهدی طهرانچی" رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی هزار و ۲۰۰ دانشجوی خارجی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک به دانش آموختگان بین‌المللی این دانشگاه، بیان کرد: شما به نمایندگی از ۸ هزار و ۵۰۰ فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی در این جشن حضور دارید. من ورود شما را به شبکه گسترده دانش‌گران جهان اسلام تبریک می‌گویم.

طهرانچی اظهار کرد: یادمان باشد ما به سرزمینی تعلق داریم که از شبه قاره هند تا دریای مدیترانه روزگاری رهبری جهان علم را برعهده داشته است. ۵۰۰ سال هیچ حرف علمی جدیدی زده نمی‌شد مگر از دیار ما. مفتخر هستیم که همیشه دست در دست هم داریم و داشتیم و معتقد بوده ایم و هستیم.

طهرانچی با اشاره به بزرگان علمی برآمده از کشورهای اسلامی یادآوری کرد: روزگاری وقتی محققی از شبه قاره حرکت می‌کرد؛ شبیه ناصرخسرو که از ایران، شام، افعانستان و مکه گذشت، کسی نمی پرسید اهل کجایی؟ همه او را دانشمند جهان اسلام می‌دانستند. افتخار داریم که دانشمندان ما از جهان اسلام بودند و افتخار داریم که قرن‌ها بعد به دست امام خمینی و انقلابش علم به سرزمین مادری اش برگشته است.

رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: ما به ملیت نگاه نمی‌کنیم و تقوا ملاک است و به آن افتخار می‌کنیم. در این جشن آن هم در ایام حج، گرد هم آمده ایم و این گردهمایی حول یک محور است؛ علم. علمی که مایه فخر انسان است. خداوند به فرشتگان فرمود به آدم سجده کنید و به انسان آموخت و ملائکه گفتند که از انسان جز فساد و خونریزی چیزی سراغ نداریم اما خداوند فرمودند این انسان می تواند عالم مومن شود.

طهرانچی تاکید کرد: ما افتخار داریم که توانستیم در جایگاه ۱۵ جهان و سرآمدان علم حاضر شویم و در اسناد کشورهای پیشرو چون آمریکا نوشتند دنیای تک قطبی علم در حال فروریزی است و آسیا برخاسته و به جوهره علم دست یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: از امروز افتخار دانشگاه آزاد اسلامی این است که در ۳۰ کشور دانش آموختگانی دارد که می تواند با آنها شبکه ای بسازد؛ شبکه‌ای که مایه رفعت انسانی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز