خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

معتادان متجاهر «محله کوثر» را به جولانگاه خود تبدیل کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۶۳۰

عضو شورای شهر تهران گفت: معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر، محله کوثر در منطقه ۱۲ را به جولانگاه خود تبدیل کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر امانی در جریان یکصد و چهل و هشتمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش بازدید خود از محله کوثر در منطقه ۱۲ تهران گفت: منطقه ۱۲ به عنوان متولی اداره توسعه تهران قدیم و مرکز اصلی تجارت و تبادل کالا، متولی نگهداشت سرانه‌ها و توسعه محلات اصلی و تاریخی اما کم‌برخوردار شهر تهران است.

وی با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی متعدد در محلات منطقه ۱۲، خاطرنشان کرد: مهمترین مساله ساکنین محله کوثر، ناامنی و حضور معتادان متجاهر است. در این محله والدین از وجود صحنه‌های ناهنجار تجمع معتادان نگران هستند و تمام زحمات والدین و کادر آموزشی مدارس با مشاهده صحنه‌های دارای بدآموزی توسط دانش‌آموزان به باد می‌رود.

امانی با تاکید بر این که معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر، محله کوثر را به جولانگاه خود تبدیل کرده‌اند، عنوان کرد: نگهبانان بوستان‌های شهرداری تهران در محله کوثر می‌گویند که اگر بخواهیم از ورود معتادان متجاهر به بوستان‌ها جلوگیری کنیم، آنها با سلاح سرد ما را تهدید می‌کنند. فضا در این محله به قدری ناامن است که پیمانکاران جمع‌آوری پسماند از ترس حمله معتادان، ساعت کاری خود را به ۴:۳۰ صبح تغییر داده‌اند که هوا روشن باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که روزانه ده‌ها معتاد متجاهر از محله کوثر و سایر محلات جمع‌آوری و به اماکن مشخص تحویل داده می‌شوند، اما بازگشت مجدد آنها را شاهد هستیم، اظهار داشت: در این محله لکه‌های بزرگ سیاه را در معابر مشاهده کردم که بارها رنگ‌آمیزی شده، اما مجددا این لکه‌ها ایجاد شده است. با چشم خودم، محل‌هایی را در جداره دیوارهای این محله دیدم که در آن بسته‌بندی‌های مواد مخدر جاسازی می‌شود.

وی با تاکید بر این که کسبه محله از وجود ناامنی و سرقت اموال خود توسط معتادان متجاهر گلایه دارند، گفت: تا مشکلات محله کوثر و محلات همجوار آن یعنی هرندی و شوش برطرف نشود و محل برای تجمع کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر فراهم باشد، اجرای پروژه‌های توسعه محلی بی‌ثمر خواهد بود. در حال حاضر گلایه اهالی این محلات، کمبود سرانه‌های فضای سبز، اماکن ورزشی و دیگر موضوعات نیست، بلکه دغدغه اصلی آنها ناامنی و تجمع معتادان است.

امانی همچنین به وجود آلودگی صوتی و ترافیک سنگین به واسطه تردد وانت‌بارها در محله کوثر اشاره کرد و گفت: همکاران شهرداری اعلام کردند که هرگونه آمادگی را برای ساماندهی این وضعیت دارند و نیاز است که پلیس راهور به موضوع ورود کند.

وی در پایان بر لزوم تعیین تکلیف املاک تحت تملک شهرداری در محله کوثر تاکید کرد و گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز و وضعیت آسفالت محله کوثر از دیگر مسائلی است که مردم نسبت به آن گلایه دارند و امیدواریم شهرداری توجه ویژه‌ای برای رفع این مشکلات داشته باشد، چراکه حل این معضلات به توانی بیش از توان یک منطقه نیاز دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز