خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

تشریح برنامه‌های سال آینده معاونت امور اجتماعی بنیاد شهید/تلاش برای برقراری کمک معیشت ۱۰ هزار نفر از معسرین در سال ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۳۵۵

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران بااشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا کمک معیشت برای ۱۰ هزار نفر از معسرین برقرار کنیم برنامه‌های سال آینده معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید را تشریح کرد.

«محمود پاکدل» معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه امسال با کمبود منابع مواجه بودید، ارزیابی شما از بودجه سال ۱۴۰۲ چیست و آیا باز هم با کمبود منابع مواجه خواهید شد، گفت: این کمبود اعتبار در سال‌های گذشته وجود داشته امسال هم وجود داشت و در سال بعد هم قطعا باز ما با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه امسال موفق شدیم ۱۰ هزار نفر از معسرین را تحت پوشش ببریم و ۲۰ هزار نفر هنوز در نوبت هستند، ادامه داد: ما سعی داریم با همین بودجه‌ای که تصویب شده بتوانیم برای ده هزار نفر کمک معیشت را در سال آینده برقرار کنیم.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین درباره اولویت‌های این معاونت در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌ها ما در سال آینده درخصوص احراز درصد جانبازی برای ایثارگران فاقد مدرک و صورت سانحه بالینی، بجای مراجعه فرد از سامانه‌های الکترونیک استفاده کنیم و فرد بتواند در منزل و بدون مراجعه به مرکز بنیاد شهید مدارک خود را در سامانه بارگذاری کرده و ما در فرآیندی هوشمند و الکترونیک این احراز را انجام دهیم.

پاکدل با اشاره به دیگر برنامه‌ای این معاونت برای سال آینده گفت: همچنین ما برنامه داریم تا در راستای شفافیت‌سازی احکام حقوقی ایثارگران به ویژه جانبازان تبصره یک الکترونیک شود و در این راستا یک برنامه جامع حقوق تهیه شده که قادر است احکام حقوقی را صادر کند و انشالله در راستای شفافیت این اقدام در سال آینده انجام خواهد شد.

وی درباره مسکن ایثارگران نیز تصریح کرد: درخصوص مسکن نیز علاوه بر اقداماتی که دولت انجام می‌دهد سیاست رییس بنیاد شهید این است که در راستای مولدسازی دارایی‌ها سازمان‌های تحت پوشش بنیاد از جمله سازمان اموال و املاک بنیاد شهید و سازمان اقتصادی کوثر نیز به کمک دولت آمده تا بخشی از نیاز ایثارگران از این واحدهای تابعه تامین شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: در همین راستا سازمان اقتصادی کوثر دو پروژه را با همین روش در شهر ری و مشهد کلنگ زنی کرده است و برنامه‌هایی در این زمینه دارند به همین صورت نیز سازمان اموال و املاک نیز در این زمینه اقدامات خود را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز