خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال احمر:

۶۰ درصد حوادث ترافیکی در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۳۸۶

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: کاهش آمار جان‌باختگان تصادفات رانندگی نیاز به یک همت عمومی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفدهمین همایش سراسری مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با حضور سردار سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور کشور، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سردار سید تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور و شماری از فرماندهان پلیس راهنمایی و رانندگی و مسئولان کشوری و لشکری در سالن همایش‌های پلیس راهور فراجا در شهرک آزمایش برگزار شد.‌

رئیس جمعیت هلال احمر در این همایش با اشاره به مساله تصادفات رانندگی و جان‌باختگان ناشی از آن گفت: متاسفانه سرمایه‌های عزیزی را به‌دلیل حوادث ترافیکی در کشور از دست می‌دهیم و این موضوع برای ما درد است و به همین دلیل دور هم جمع شده‌ایم تا با هم‌افزایی این رنج را کم کنیم، زیرا هر یک نفری که کمتر در تصادفات کشته شود، برای ما مهم است.

پیرحسین کولیوند ادامه داد: کاهش آمار جان‌باختگان تصادفات رانندگی نیاز به یک همت عمومی دارد. بین ما و مردم فاصله‌ای وجود ندارد. مکلف هستیم شرایط را ایمن کنیم و به نوعی مدیریت کنیم تا کمترین مشکلات را داشته باشیم و در بحث آموزش و فرهنگ‌سازی همه ما مسئولیت داریم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان این که ۶۰ درصد حوادث ترافیکی در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، گفت: هر جا حادثه‌ای رخ می‌دهد، ما ناراحت می‌شویم؛ انشالله امسال در ایام نوروز جشن بزرگی در کاهش آمار جان‌باختگان و مصدومان تصادفات داشته باشیم که اعلام کنیم موفق بودیم.

وی افزود:‌ در حال حاضر ۲ نفر از هموطنان در هر ساعت از شبانه‌روز بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند و سرمایه‌های بسیاری را از دست می‌دهیم. همچنین تعداد زیادی از هموطنان نیز در تصادفات دچار آسیبب‌هایی می‌شوند که تا پایان عمر باید تحمل کنند.

کولیوند همچنین به نقش هلال احمر ایران در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران همه با تمام وجود کار می‌کنند. در حادثه اخیر ترکیه و سوریه، صد کشور در ترکیه برای خدمت‌رسانی حضور پیدا کردند، اما تنها کشوری که مورد تشویق ترکیه قرار گرفت و صلیب سرخ جهانی از آن تقدیر کرد، هلال احمر ایران بود.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر این که کاهش آمار قربانیان حوادث رانندگی نیاز به یک همت عمومی دارد، گفت: بین ما و مردم فاصله‌ای وجود ندارد. مکلف هستیم شرایط را ایمن کنیم و به نوعی مدیریت کنیم تا کمترین مشکلات را در تصادفات رانندگی بخصوص در ایام نوروز امسال داشته باشیم و در بحث آموزش و فرهنگ‌سازی همه ما مسئولیت داریم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی‌ در پایان تصریح کرد: در جمعیت هلال احمر قرارگاهی را داریم که برای حوادث ترافیکی برنامه‌ریزی می‌کنیم و در زمینه فرهنگ‌سازی، پیشگیری و آموزش خود را دخیل می‌دانیم و جمعیت هلال احمر با تمام توان امسال در نوروز در خدمت مردم خواهد بود و آمادگی کامل داریم که سال خوبی را شروع کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز