خبرگزاری کار ایران

در جلسه امضای تفاهم نامه توسعه ۲۰۲۰ محله کم برخوردار عنوان شد:

۱۶ استان مرزی برای عدالت آموزشی هدف‌گذاری شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۸۲۶

وزیر آموزش و پرورش در جلسه امضای تفاهم نامه توسعه ۲۰۲۰ محله کم برخوردار مطرح کرد: قرارگاهی در زمینه عدالت آموزشی و تربیتی و نصیب آموزشی برابر شکل گرفته و و ۱۶ استان مرزی را هدف‌گذاری کرده ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست امضای تفاهم‌نامه طرح توسعه و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور در راستای استقرار عدالت آموزشی _ تربیتی با حضور یوسف نوری وزیر کشور و علی آقا محمدی رییس طرح توسعه و تحول اجتماع محور برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با این طرح گفت: امروز از هر دو کلاسی که ساخته می شود، یک کلاس را خیرین می سازند با این تفاوت که که دانش‌آموزی که به مدرسه خیرین می رود اثر تربیتی بیشتری دریافت می کند. ضمن تشکر از زحمات مادی بعد تربیتی آن بیشتر است. این با توصیه رهبری بر عدالت تربیتی و عدالت آموزشی و عدا‌لت اجتماعی که عدالت تربیتی ذیل آن است، برای ایجاد تمدن اسلامی دولتی قوی و مردمی شکل گرفته است. تا دانش‌آموزان از زمینه های لازم برخوردار نباشند برای حضور در عرصه دانش بنیان آماده نخواهند بود. دانش بنیان توسط نیروی انسانی شکل می‌گیرد و اگر شکل گرفت ما به ازای آن تولید است و در شرکت‌های دانش بنیان پارک های فناوری ظهور و تجلی پیدا می‌کند و اگر این اتفاق افتاد تولید بهره‌ور است که مابه ازای آن اشتغال است.

او گفت: لازم است از کودکی  فرزندان این مرز و بوم را که مستحق و مستعد هستند تربیت کنیم. نواقصی وجود دارد که در طول زمان ایجاد شده و برخی به دلیل گذر زمان بوده و بعضی به دلیل عوارص طبیعی بوده و خشکسالی و.... موجب حاشیه نشینی شده و این موارد خودش را در اموزش به شکل ناعدالتی و نابرخورداری نشان می دهد. این طرح در راستای ترمیم عدالت آموزشی و تربیتی است.

نوری ادامه داد: من الگوی راهبری این طرح را بهترین الگو می دانم یعنی آموزش و پرورش از درون انسجام داشته باشد و با بیرون ارتباط داشته باشد و خدمات بگیرد و برساند، مطمئن باشید این آموزش و پرورش همان آموزش و پرورشی است که در سند تحول بنیادین ذکر شده و به تصویب رسیده و آن زمان می توان گفت مدرسه کانون تربیتی محله است.

وزیر آموزش و پرروش در ادامه گفت: قرارگاهی در زمینه عدالت آموزشی و تربیتی و نصیب آموزشی برابر شکل گرفته و کارهایی هم انجام شده و ۱۶ استان مرزی را هدف‌گذاری شده اند با هدف ترمیم زیرساخت آنها با کمک خیرین عزیز و دولت می خواهیم تغییری در چهره این مناطق ایجاد کنیم.

مدرسه را به عنوان کانون تربیتی می‌دانیم

در ادامه این جلسه علی آقامحمدی رئیس طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار کشور نیز در بخشی از این مراسم اظهار کرد: برای اینکه هیچکس از خدمات آموزشی و پرورشی محروم نباشد، اقداماتی در ۲۰۲۰ محله کشور آغاز می‌شود. این طرح در ۴۰۰ محله در گام اول و به فاصله دو ماه آغاز می‌شود. همچنین جلساتی را با دانشگاه صنعتی شریف و معاون پژوهشی و جمعی از اتاق اصناف برای همین مهم داشتیم تا ببینیم چطور دانشگاه ها را می‌توان در خدمت طرح آورد. دانشگاه شریف اعلام کرده از محلات کم برخوردار دانش آموز می پذیرد و ستاره شریف هم اعلام امادگی کرده و فکر می‌کنم این ظرفیت در همه محیط های دانشگاهی ما وجود دارد.

او گفت: تلاش ما بر این است که  یک بسیج عمومی را برای نیروهای موثر داشته باشیم. جلساتی هم با برخی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه صنعتی شریف به منظور جذب همکاری دانشگاه‌ها برگزار شده و در این راستا دانشگاه شریف اعلام آمادگی کرد که پذیرای دانش آموزان از مناطق محروم برای پرورش و آموزش  باشد، البته همه دانشگاه‌ها این ظرفیت را دارند که به کمک دانش آموزان بیایند.

آقا محمدی یادآور شد: همچنیت برای روند شناسایی دانش آموزان با نیاز مالی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صحبت شده که در استارآپ فعالیت کنند و کمیسیون مدرسه داری هم به منظور ارتقای کیفیت مدارس تشکیل شده است و ما در راستای سند تحول مدرسه را به عنوان کانون تربیتی می‌دانیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز