خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت مطرح کرد:

ارتقاء سلامت یکی از اهداف مهم توسعه در هزاره سوم است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۷۰۱

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: آموزش و ارتقای توانمندی‌های سلامت روان و ترویج زندگی سالم یکی از مهمترین ماموریت‌های مربوط به سلامت روان است که با برنامه‌ریزی محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «کمال حیدری»، معاون بهداشت وزارت بهداشت در اختتامیه جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان گفت: این جشنواره به هرصورت عمق جدیدی به موضوع سلامت روان داده است. یکی از مهم‌ترین اهداف توسعه در هزاره سوم، ارتقا سلامت جامعه است و ارتقا سواد سلامت روان یکی از شاخص‌های مهم رشد و پویایی جامعه است.

او افزود: آموزش و ارتقای توانمندی‌های سلامت روان و ترویج زندگی سالم یکی از مهمترین ماموریت‌های مربوط به سلامت روان است که با برنامه‌ریزی محقق می‌شود. از آنجایی که برای سلامت روان به اندازه سلامت جسم آگاهی‌رسانی نشده، انگ اجتماعی راه را برای ارائه خدمات برای اختلالات روانپزشکی سخت کرده و باید با اتخاذ راهبردهایی برای ارتقای سلامت روان جامعه تلاش کنیم.

حیدری گفت: با گسترش یافتن این دغدغه در بستر جامعه و ارتقا موضوع سلامت روان، جامعه برای پذیرش این اختلالات و کاستن انگ اجتماعی آماده می‌کند. با این نگاه میتوان گفت در جشنواره فعلی با مشارکت بیش از ۸۰ کشور دنیا و حدود ۳۸۰۰ عکاس و ارائه ۳۰ هزار اثر نشان از اهمیت زبان هنر در انتقال مفاهیم سلامتی دارد.

او ادامه داد: برای آگاه ساختن جامعه در زمینه پدیده‌های اجتماعی و روانشناختی از نگاه هنرمندانه یاری گرفتیم تا مسائل چالشی مورد دقت قرار گیرد و ساده از کنار آن عبور نکنیم. بدون تردید در این اقدام بزرگ تلاش شده تا با زبان عکاسی نمادهای سلامت روان همچون امید و انگیزه و استرس و اضطراب بیان شود. تصاویری که با زبان زیبا تخیلات و آرمان‌های انسان را بازگو می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز