خبرگزاری کار ایران

مجری طرح ملی زراعت چوب سازمان جنگل ها:

مبنای کار در انجام پروژه‌های منابع طبیعی، دارا بودن نقشه‌های مکان محور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۴۳۹

رییس مرکز جنگل های خارج از شمال و مجری طرح ملی زراعت چوب سازمان جنگل ها گفت: مبنای کار در انجام پروژه های منابع طبیعی، دارا بودن نقشه های مکان محور و اطلاعات رقومی است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جنگل ها، «کامران پورمقدم»، رییس مرکز جنگل های خارج از شمال و مجری طرح ملی زراعت چوب سازمان جنگل ها، این اقدام را در راستای دستور رییس سازمان جنگل‌ها در سال گذشته و در اجرای برنامه ۹در۹۹ و جهش سازمانی دانست و افزود: کلیه پروژه‌ها و برنامه‌های اجرایی منابع طبیعی بویژه بخش جنگل از مرحله مکان‌یابی تا مرحله اجرا باید دارای نقشه‌های مکان محور و رقومی باشد.

او خاطر نشان کرد: استانداردهای لازم برای تهیه نقشه‌ها از سوی دفتر مهندسی و مطالعات سازمان تهیه و به ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها ابلاغ شده است تا بر اساس مشخصات لازم این نقشه‌ها در استان‌ها تهیه و پس از تایید توسط کارگروه فنی استانی جهت بررسی به ستاد سازمان ارسال تا در دیتا سنتر و داده‌های مکانی سازمان بارگذاری شود.

مجری طرح ملی زراعت چوب سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین گفت: در سال ۹۹ نقشه پراکنش نقاط اجرایی طرح زراعت چوب و اطلاعات رقومی مربوط به جنگل کاری از استان‌ها اخذ شده و جهت بارگذاری در پایگاه داده‌ها به دفتر مهندسی و مطالعات ارسال شده است.

این مسئول جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها در ادامه خاطر نشان ساخت: در حال حاضر و در راستای اجرای برنامه‌های اقدام ویژه سال ۱۴۰۰ نیز نقشه‌های پیشنهادی در زمینه زراعت چوب، جنگل کاری و احیای جنگل‌ها و همچنین ذخیره گاه‌های جنگلی از استان‌ها درخواست شده و نقشه‌ها در حال جمع آوری است.

او گفت: این نقشه‌ها پس از بررسی استانداردهای لازم و تایید نهایی مبنای کار نظارتی قرار خواهد گرفت و در پایان سال ۱۴۰۰ نیز بر مبنای نقشه‌های اولیه جمع آوری و جهت بارگذاری بر داده‌های مکانی به دفتر مهندسی و مطالعات ارسال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز