خبرگزاری کار ایران

۷۰ درصد خدمات بانک توسعه تعاون به بخش تعاون ارائه می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۵۵۰

سرپرست امور شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان غربی گفت: ۷۰ درصد خدمات این بانک به بخش تعاون ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی درستی به مناسبت هفته تعاون در جمع خبرنگاران  ضمن اشاره به رسالت توسعه‌ای بانک توسعه تعاون گفت: وظیفه بانک توسعه تعاون که به‌عنوان بازوی اجرایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در کشور نقش آفرینی می‌کند، حمایت و توسعه بخش مولد کشور از طریق توزیع صحیح نقدینگی و تزریق منابع مالی مورد نیاز تولیدکنندگان و فعالان بخش صنعت است که ماحصل این اقدامات در ایجاد بسترهای کارآفرینی و اشتغال و فقر زدایی نهایتا به هدف دولت که حل مشکلات معیشتی مردم است می‌انجامد.

درستی عنوان کرد:  بانک توسعه تعاون استان در سال ۱۴۰۰  تسهیلات توسعه‌ای و اشتغالزا در بخش‌های گوناگون صنعت، کشاورزی، کار و رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی و  سایر موارد را پرداخت کرده است که در این بین بخش کشاورزی با ۲۰۷ درصد ،صنعت ۱۰۲ درصد،تعاون و کار ۸۳ درصد و میراث فرهنگی ۷۰ درصد از تسهیلات را به خود اختصاص داده اند.

این مسئول خاطر نشان کرد: سایر بخش‌های اقتصادی نظیر مسکن، مشاغل خانگی، تسهیلات ازدواج و فرزند آوری نیز جزء بخش‌های مورد حمایت این بانک و در رتبه‌های بعدی پرداختی‌ها قرار دارند.

سرپرست شعب بانک توسعه تعاون استان گفت: این بانک با در نظر داشتن از شعار سال و فرمایش مقام معظم رهبری تمام توان و برنامه ریزی‌های خود را در جهت تقویت و حمایت بخش دانش بنیان کشور به کار بسته و قطعا در پایان سال عملکرد قابل قبولی از خود ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: تسهیلات اشتغالزایی مشاغل خانگی به میزان ۱۹۸ میلیارد ریال و به ۱۰۸ نفر در سال ۱۴۰۰ و ۴۰  میلیارد ریال به ۷۴  نفر در سال ۱۴۰۱ پرداخت شده که این میزان در سال‌جاری به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال در حال پرداخت است.

درستی تصریح کرد: تسهیلات فرزندآوری نیز از دیگر شرایط پرداخت تسهیلات در بانک توسعه تعاون است که به سیاستهای تشویقی در حوزه فرزندآوری کمک می کند. در این راستا در سال جاری ۲۵۸ مورد تسهیلات فرزندآوری به مبلغ ۱۷۹  میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی همچنین به  تسهیلات ازدواج  پرداخت شده توسط این بانک در استان اشاره کرد و گفت: ۲۲۲ میلیارد ریال به تعداد ۲۲۶ نفر در سال ۱۴۰۰ و مبلغ ۳۶۸ میلیارد ریال به تعداد ۲۶۷ نفر در سال ۱۴۰۱ و همچنین مبلغ ۳۹۷ میلیارد ریال به تعداد ۱۹۸ نفر در ۶ ماهه اول سال جاری تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

سرپرست امور شعب بانک توسعه تعاون استان در خاتمه به شناور بودن اعتبارات دریافتی این بانک اشاره کرد و گفت:۲۰۷ در صد از بودجه سایر استان ها توسط بانک توسعه تعاون استان جذب و به متقاضیان دریافت تسهیلات پرداخت شده و همچنین تاکنون ۱۰۵ درصد وام های ازدواج این بانک پرداخت شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز