خبرگزاری کار ایران

۹۹ پروژه ورزشی فعال در آذربایجان غربی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۱۸۹

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از وجود ۹۲ پروژه فعال ورزشی استانی و ۷ پروژه فعال ملی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سجاد بیرامی در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۵۳۷ مکان ورزشی در استان وجود دارد گفت: از این تعداد ۴۵۰ مکان در اختیار اداره کل ورزش و جوانان،۷۱۴ مکان در اختیار بخش خصوصی و ۳۷۳ مکان نیز در اختیار سایر ادارات استان است.

بیرامی افزود: در حال حاضر  ۹۹ پروژه فعال ورزشی در استان وجود دارد که از این تعداد ۹۲ پروژه فعال استانی و هفت پروژه فعال ملی است که تمامی آنها توسط پیمانکاران در حال انجام بوده و مراحل مختلف احداث را طی می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت:  استادیوم‌های پنج هزار نفری بوکان، مهاباد و سلماس، ۱۵ هزار نفری ارومیه، استادیوم میاندوآب و پیست تارتان ارومیه  از پروژه‌های عمرانی فعال استان هستند.

وی افزود: در حال حاضر استان از لحاظ فضای ورزشی  در رده ۱۹ کشور قرار گرفته که با افتتاح طرح های ورزشی در دهه فجر امسال شاهد بهبود این رده خواهیم بود.

بیرامی در خصوص برنامه‌های دهه فجر امسال هم اظهار کرد: در این دهه ۸۱۹ برنامه در حوزه‌ ورزش و جوانان آذربایجان غربی برنامه ریزی شده که ۳۲۱ برنامه در حوزه فرهنگی، ۱۷۱ برنامه ورزشی، ۱۰۶ برنامه در بخش جوانان، ۶۳ برنامه در حوزه پشتیبانی و ۵۹ برنامه در حوزه عمرانی خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: در هفته اول اسفند ماه ارومیه میزبان دومین دوره مسابقات کبدی جهان خواهد بود.

وی افزود: در این دوره از مسابقات جهانی کبدی ۲۰ کشور از جمله هند، پاکستان، تایلند، سریلانکا، نپال، بنگلادش، جمهوری آذربایجان، مالزی و تایلند حضور دارند.

بیرامی اضافه کرد:همچنین،در اسفند ماه سالجاری انتخابات مجمع فدراسیون کبدی آسیا با حضور ۳۰ رئیس فدراسیون آسیا و کنگره جهانی کبدی با حضور ۵۰رئیس فدراسیون در ارومیه برگزار می شود. 

آذربایجان غربی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان  غربی،با تاکید به اینکه در ابتدای سال جاری با یک رکود در بخش عمرانی پروژه های ورزشی مواجه بودیم، اظهار کرد: با حمایت هایی که در سطح ملی و استانی شد امسال ۱۹۰میلیارد تومان اعتبار از محل مصوب پروژه های عمرانی ورزش و جوانان استان به سازمان مصوب شد همچنین ۱۶۱ میلیارد تومان از سفر ریاست جمهوری به استان برای تکمیل و بهره برداری از پروژه های ورزشی استان مصوب شد.

وی افزود: همچتین، در سال جاری ۴۰میلیارد تومان اعتبار مصوب از صندوق ملی به استان مصوب شده که تاکنون ۳۰میلیارد تومان تخصیص یافته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز