خبرگزاری کار ایران

سه عامل اصلی تصادفات در فصول سرد از زبان رئیس پلیس راهور آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۹۹۷

رئیس پلیس راهور آذربایجان غربی عدم توجه به جلو،عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه از سوی رانندگان به دلیل سرعت بالا و تغییر ناگهانی مسیر رانندگی را از عوامل اصلی تصادفات در فصول سرد عنوان کرد.

به گزارش ایلنا،سرهنگ حجت مشتاق در گفت و گو با خبرنکاران،بیشترین دلایل وقوع تصادفات در فصل زمستان  را عدم توجه به جلو از سوی رانندگان عنوان کرد و گفت:تاریکی هوا موجب کاهش دید رانندگان می شود بنابراین افرادی که سن بالاتری دارند در این زمان حتما باید با دقت بیشتری رانندگی کنند.

وی افزود: همچنین دومین علت تصادفات  در فصول سرد را عدم توانایی رانندگان در کنترل وسیله نقیله ناشی از سرعت بالا عنوان کرد و گفت: در فصل زمستان چیزی به نام سرعت در رانندگی وجود ندارد و بدترین زمان برای رانندگی، در شرایط بارندگی است.

وی با بیان اینکه،سرعت در رانندگی در معابر لغزنده بسیار خطرناک است گفت:رانندگان باید در این شرایط با سرعت مطمئنه رانندگی کنند تا بتوانند در سرعت عادی وسیله نقلیه خود را کنترل کند.

رییس پلیس راهور آذربایجان غربی افزود: تغییر مسیرهای ناگهانی رانندگان به دلایل وجود حفره یا چاله در مسیر رانندگی از دیگر عوامل تصادفات است که رانندگان باید هنگام رانندگی علاوه بر کنترل سرعت با دقت به جلو و صبر و حوصله بیشتر رانندگی کنند.

مشتاق خاطر نشان کرد: بیشترین سهم تصادفات مربوط به خودروهای سواری با ۶۹ درصد، موتورسیکلت: ۱۷ درصد و وانت بار۹ درصد است و علت تصادفات ۳۳ درصد بدلیل عدم توجه به جلو، ۳۰ درصد عدم رعایت حق تقدم و ۱۰ درصد به علت تغییر مسیر ناگهانی رخ می‌دهد. 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز