خبرگزاری کار ایران

به منظور افزایش راندمان انتقال گاز؛

۱۰ مورد عملیات انشعاب گرم توسط منطقه ۸ منطقه ۸ عملیات انتقال گاز ایران اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۰۹

منطقه ۸ عملیات انتقال گاز به عنوان، منطقه معین برای شمال و شمالغرب کشور تعیین شده و مسئولیت انجام انشعاب گرم خطوط موجود در این گستره وسیع را بر عهده دارد.

ایلنا: تاکنون در سال‌جاری ۱۰ مورد عملیات انشعاب گرم(HOT - TAP) بر روی خطوط انتقال گاز در سایزهای مختلف توسط واحد عملیات منطقه ۸ عملیات انتقال گاز ایران اجرا شده است.
به گزارش ایلنا مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز ایران گفت: با توجه به ضرورت انجام عملیات انشعاب گیری در خطوط مختلف محدوده تحت پوشش این منطقه، ۸ مورد از این عملیات به منظور گازرسانی به خطوط مختلف و افزایش ظرفیت گاز، یک مورد جهت take off خط ۳۶ اینچ اهواز - آبادان و مورد دیگر نیز جهت ایجاد رابط خطوط اول و سوم سراسری در طول نه ماه صورت گرفته است.
یداله بایبوردی، افزود: منطقه ۸ عملیات انتقال گاز به عنوان، منطقه معین برای شمال و شمالغرب کشور تعیین شده و مسئولیت انجام انشعاب گرم خطوط موجود در این گستره وسیع را بر عهده دارد.
وی، عملیات هات تپ را یکی ازعملیات حساس و دقیق خطوط لوله بیان کرد و اظهار داشت: انجام عملیات انشعاب گرم(HOT - TAP) زمینه اجرای عملیات انشعاب گیری از خطوط لوله گاز دار را بدون تخلیه آن فراهم کرده وسرعت عمل و ضریب ایمنی عملیات را بخصوص در فصل سرد سال افزایش می‌دهد.
وی تصریح کرد: از ۱۰ مورد انشعاب گیری گرم یک مورد در محدوده تحت پوشش منطقه ۹، یک مورد در حوزه عملیاتی منطقه۱ و مابقی عملیاتهای انشعاب گیری در حوزه استحفاظی و عملیاتی منطقه ۸ اجرا شده و می‌توان اذعان داشت پرسنل سخت کوش این منطقه آمادگی کافی جهت انتقال تجارب در این زمینه دارد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز