خبرگزاری کار ایران

فرماندار مرند:

کمبود آب کشاورزی مرند را با خطر مواجه کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۷۸

بحثانتقال آب ارس به منطقه مرند کلنگ زنی و پس از مناقصه به‌صورت فاینانس به پیمانکار خارجی ایرانی واگذار شده است، ولی اجرای آن زمان بر بوده و در خوش بینانه‌ترین حالت چهار تا پنج سال بطول خواهد انجامید، و این امر نشانگر اهمیت استفاده بهینه از آب در تمامی بخش‌های اقتصادی به‌خصوص بخش کشاورزی است.

ایلنا: فرماندار شهرستان مرند گفت: این شهرستان قابلیت تبدیل شدن به قطب کشاورزی را داشته و این امر مستلزم توجه، حمایت و پشتیبانی بوده و در کنار آن، استفاده از فن‌آوری‌های نوین این امر را محقق خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا بهنام رضوانی، در مراسم بهره برداری از طرح آبیاری قطره‌ای شش هکتاری در باغات منطقه پیام این شهرستان افزود: تنها مشکلی که در حال حاضر کشاورزی شهرستان مرند را به مخاطره انداخته است، بحثکمبود آب است. هرچند بحثانتقال آب ارس به منطقه مرند کلنگ زنی و پس از مناقصه به‌صورت فاینانس به پیمانکار خارجی ایرانی واگذار شده است، ولی اجرای آن زمان بر بوده و در خوش بینانه‌ترین حالت چهار تا پنج سال به‌طول خواهد انجامید، و این امر نشانگر اهمیت استفاده بهینه از آب در تمامی بخش‌های اقتصادی به‌خصوص بخش کشاورزی است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در این شهرستان ۱۸۰ تا۱۹۰ میلیون متر مکعب از آب‌های زیر زمینی برداشت شده است که افت ۱۵ تا ۱۶ متری آب‌های زیر زمینی را به دنبال داشته است و در واقع در این امر به خط قرمز رسیده‌ایم و برداشت بیش از این مقدور نبوده بلکه باید برداشت را کاهش دهیم، چرا که با توجه به اینکه حدود ۳۰ میلیون متر مکعب هم از آب‌های سطحی برداشت داریم و در کل رقم نزدیک به ۲۰۰ میلیون متر مکعب بسیار زیاد بوده و نشان دهنده عدم استفاده صحیح از این نعمت خدادادی است و استفاده از روش‌های آبیاری نوین جای خوشحالی و امیدواری دارد که با حمایت سازمان جهاد کشاورزی باید کشاورزان دیگر از این طرح‌ها الگو برداری کنند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز