خبرگزاری کار ایران

سردار محسن کاظمینی در جمع پیشکسوتان بسیجی:

عراق و سوریه خط مقدم مقاومت ایران هستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۴۰۶

امروز آمریکا در منطقه به دنبال دو فرمول است. اول اینکه بتواند سوریه را دوباره وارد چالش جدیدی بکند و دوم اینکه نمی‌خواهد نقش ایران در ثابت منطقه محوری بماند و در این راستا امریکا هیچ گاه نمی‌خواهد در منطقه خاورمیانه امنیت وجود داشته باشد چون اگراین منطقه امن شود امنیت اسرائیل به خطر می‌افتد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله گفت: هدف اصلی امریکا در منطقه خاورمیانه ایران است چون می‌داند امروز جمهوری اسلامی ایران تنها در مرزهای جغرافیای خودش تعریف نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران در گردهمایی پیشکسوتان بسیجی که مناسبت بزرگداشت روز قشر برگزار شد، با تبریک به مناسبت به هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس درس مقاومت، ایستادگی، شهادت و وفاداری به ما داد و ما هر چه امروز داریم به برکت دفاع مقدس است و این دفاع مقدس انقلاب ما را بیمه کرد.

وی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه ای بیان کرد: تحولاتی که امروز در منطقه ما رخ داده است در تاریخ بی‌نظیر است و از آن جهت ما باید آن را بررسی و مرور کنیم.

کاظمینی درباره شکل‌گیری گروه داعش گفت: این گروه سه سال قبل برای مقابله با حکومت بشار اسد در سوریه توسط آمریکا، غربی‌ها و صهیونیست‌ها حمایت و آموزش داده شد هر چند پایه‌ریزی و تشکیل این گروه به سال ۱۳۸۱ شمسی برمی‌گردد که درون بعثی‌ها هویت پیدا کردند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله ابراز کرد: نقش داعش در سوریه به چند عملیات یکپارچه و گسترده برمی‌گردد که توانست با آن تمام گروه‌ها را غافلگیر کند و دلیل این موضوع هم تجهیز و آموزش چند ساله توسط امریکایی‌ها بود.

وی اضافه کرد: اما آن چیزی که باعثشکست و توقف عملیات‌های این گروه در سوریه بود وارد شدن حزب‌الله به مسئله سوریه و تشکیل بسیج مردمی به نام جیش‌الوطنی در این کشور بود.

کاظمینی با بیان اینکه ایران نقش اساسی در شکل‌گیری بسیج مردمی در کشور سوریه داشت، گفت: هر چند این سازمان دارای سابقه طولانی در کشور سوریه است، ولی سردار همدانی با تلاش‌های بسیار توانست در شکل‌گیری مجدد این سازمان برای مقابله با داعش کارهای مفیدی انجام دهد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله با اشاره به انتخابات سوریه خاطرنشان کرد: این انتخابات باعثشکست گروه‌های مسلح و امیدواری مردم نسبت به نظام سوریه شد و در این وضعیت بود که داعش به سوی عراق حرکت کرد.

وی با اشاره به وضعیت عراق در آن زمان گفت: عراق در وضعیت انتخاباتی و جابجایی قدرت قرار داشت امریکا و عربستان با هزینه‌های پنهان و آشکار قصد داشتند از این گروه برای اهداف خود استفاده کنند.

این فرمانده ارشد نظامی تصریح کرد: سه موضوع تجربه، اساس عراقی بودن گروه داعش و انجام عملیات روانی باعثشد آنها بتوانند در یک توافق با کردهای سوریه و استفاده از عملیات غافلگیری قسمت عمده‌ای از عراق را به تصرف خود درب یاورند.

وی گفت: اما آن چیزی که عراق را نجات داد فتوای آیت‌الله سیستانی برای بسیج مردم عراق و حمایت‌هایی جمهوری اسلامی ایران بود و داعش متحمل شکست‌ شد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله بیان کرد: امروز آمریکا در منطقه به دنبال دو فرمول است. اول اینکه بتواند سوریه را دوباره وارد چالش جدیدی بکند و دوم اینکه نمی‌خواهد نقش ایران در ثبات منطقه محوری بماند و در این راستا امریکا هیچ گاه نمی‌خواهد در منطقه خاورمیانه امنیت وجود داشته باشد چون اگراین منطقه امن شود امنیت اسرائیل به خطر می‌افتد.

وی درباره گروه‌های ضدانقلاب و معاند جمهوری اسلامی گفت: این گروه‌ها از اوایل انقلاب تا به حال با حمایت‌های کشورهای گوناگون برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی وجود داشته‌اند و همیشه با تمام توان خود به صحنه آمده‌اند اما آن چیزی که مهم است و ما باید به آن توجه کنیم آن است که نباید مانند عراق غافلگیر شویم.

کاظمینی بیان کرد: ما باید این را بدانیم چه عراق و سوریه در مقابله با چالش‌های خود موفق باشند چه نباشند در دو حالت ما باید آماده باشیم چون هدف اصلی امریکا در منطقه خاورمیانه ایران است چون می‌داند امروز جمهوری اسلامی ایران تنها در مرزهای خودش تعریف نمی‌شود.

وی افزود: عراق و سوریه به عنوان خط مقدم مقاومت ایران می‌باشند و نباید ما آنها را نادیده بگیریم و از اتفاقات آنها غافل باشیم.

کاظمینی در پایان با اشاره به مقاومت‌های مردم غزه و منطقه در مقابل جنایت‌های گوناگون تروریست‌ها و اسرائیل گفت: آنها الگویی از دفاع مقدس هستند و ما توانسته‌ایم درس مقاومت و دفاع مقدس را به خوبی به آنها منتقل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز