خبرگزاری کار ایران

شهرک نخودپزان ممقان در آذربایجان شرقی احداث می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۸۳

مشکلات نخودپزان بخش ممقان شهرستان آذرشهر بررسی شد.

ایلنا: مدیرعامل تعاونی نخودپزان ممقان از احداث شهرک نخودپزان این بخش در آذرشهر خبر داد.
به گزارش ایلنا حامد موجی ممقان، درنشست بررسی مسائل نخودپزان بخش ممقان شهرستان آذرشهر به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی افزود: با راه اندازی این شهرک، بیش از ۲ هزار تن محصول نخود فرآوری و به بازارهای داخلی و خارجی ارائه می‌شود.
وی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ خانوار در رابطه با نخودپزی در شهر ممقان مشغول فعالیت هستند و عمده این فعالیت‌ها در واحدهای خانگی به صورت کارگاره‌های خود اشتغالی متمرکز شده است.
مدیرعامل تعاونی نخودپزان ممقان با اشاره به اینکه، ساخت شهرک نخودپزان ممقان، با هدف احداث ۷۰۰ واحد نخودپزی شروع شده است، ادامه داد: حمایت‌های همه جانبه سازمان جهادکشاورزی، درحمایت از تولید کنندگان این محصول علاوه بر ایجاد امکان توسعه این صنعت در بخش ممقان و افزایش درآمد تولید کنندگان نخودچی، می‌تواند با تبدیل صنعت نخودپزی ممقان به برندی معتبر در صنایع بخش کشاورزی کشور، امکان ارزآوری بیش از پیش به اقتصاد کشور را فراهم آورد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرآوری نخود درجهان فقط در دو کشور آسیایی ایران و ترکیه انجام و در کشور، فرآوری محصول نخود فقط در بخش ممقان از توابع شهرستان آذرشهر انجام پذیرفته و این بخش به تنهایی، ۴۰ درصد از کل محصول نخود سفید تولیدی کشور را فراوری نموده و۹۰ درصد محصول نخودچی مورد مصرف در کشور را تامین می‌کند.
مدیرعامل تعاونی نخودپزان ممقان تأکید کرد: با اقدامات بسیار ارزنده سازمان جهادکشاورزی استان در رفع مشکلات و تنگناهای موجود در این بخش بسیار مهم و اقتصادی استان، آینده‌ای روشن در اقتصاد این منطقه به وجود خواهد آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز