خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر اسلامشهر:

عدم تناسب دستمزد و تورم، کارگران را در مقابل شوک بازار آسیب‌پذیر کرده است

asdasd

شرایط نابسامان اقتصادی و افزایش قیمت‌ها در بازار خرید و فروش، شوک جدیدی را به اقشار حقوق بگیر از جمله کارگران وارد کرده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اسلامشهر معتقد است در صورت ناتوانی دولت در تثبیت نرخ ارز شاهد افزایش گرانی‌ها و تشدید وضعیت نامناسب معیشتی کارگران خواهیم بود.

حسن‌ پور طالبیان با بیان اینکه کاهش ارزش پول ملی، تبعات جبران ناپذیری برای کارگران دارد به ایلنا گفت: با توجه به ناتوانی دولت در تثبیت نرخ ارز و نوسانات قیمتی، پیش بینی می‌شود دولت در صورت وارد کردن اقلام مصرفی با نرخ جدید ارز مشکلات معیشتی حداقل بگیران را تشدید‌ کند.

این فعال كارگری با اشاره به افزایش غیر قابل پیش بینی قیمت اقلام مصرفی و نگرانی کارگران، ادامه داد: شرایط نابسامان اقتصادی و افزایش قیمت‌ها در بازار خرید و فروش، شوک جدیدی را به اقشار حقوق بگیر از جمله کارگران وارد کرده است.

این فعال کارگری، شرایط فعلی قیمت ارز و کاهش نرخ ریال را موجب كاهش روزانه قدرت خرید كارگران دانست و افزود: کارگران هر ساله نسبت به تصویب نرخ دستمزد خود با توجه به اینکه با تورم موجود همخوانی ندارد معترض بوده‌اند این در حالیست که نرخ تورم کنونی با توجه به میزان دستمزد به اوج خود رسیده است. از این رو نمی‌شود انتظار داشت کارگرانی که هر ساله با حداقل درامد امرار معاش می‌کرده‌اند بتوانند با شرایط فعلی خود را وفق دهند.

او افزود: کاهش قدرت خرید کارگران از یک سو و عدم فروش کالا و سایر اقلام مصرفی طی چند روز اخیر از سوی منابع عرضه کننده که به تبع نوسانات قیمت ارز صورت گرفته است از سوی دیگر كاهش قدرت خرید کارگران را تشدید‌ کرده است.

به گفته این فعال کارگری پیش بینی شرایط فعلی از وظایف مسئولان اقتصادی کشور بوده است که به جهت سوء مدیریت وعدم برنامه ریزی مناسب از سوی آنان باعث ایجاد تشنجات اخیر اقتصادی شده است.

او در خاتمه با رد ادعای مسئولان دولتی مبنی بر داشتن منابع ارزی وکنترل بازار یاد آور شد: در چنین شرایطی که کارگران با حقوق ثابت زندگی می‌کنند و به حداقل درآمد خود متکی هستند به نظر می‌رسد دولت باید در اتخاذ تدابیری خاص تسریع و تلاش بیشتری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز